Komparace marketingové strategie kamenných a internetových sázkových kanceláří
Název práce v češtině: | Komparace marketingové strategie kamenných a internetových sázkových kanceláří |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparation of marketing strategy "stone" and internet betting offices |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Management (51-400110) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.04.2008 |
Datum zadání: | 15.04.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 28.04.2009 10:30 |
Místo konání obhajoby: | UK, FTVS, katedra kinantropologie, odd. managementu sportu |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2009 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.04.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.04.2009 |
Oponenti: | Ing. Jana Jaklová |
Zásady pro vypracování |
Hlavním a nosným tématem této předkládané diplomové práce je komparace marketingových strategií ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří. Cílem této diplomové práce je především přinést odpovědi na několik zásadních otázek k řešené problematice, a to
1) jaký druh marketingových strategií sázkových kanceláří je z ekonomického hlediska úspěšnější, 2) jaké faktory nejvíce ovlivňují rozdílnost marketingových strategií ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří?, 3) jaké metody, postupy a analýzy musí ?kamenné? i internetové sázkové kanceláře provést před definováním marketingové strategie? Liší se tyto analýzy u ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří? Zodpovězením těchto otázek nejen že dojde k samotnému naplnění tématu diplomové práce, tedy komparaci marketingových strategií ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří, ale bude také vytvořena rámcová komparace podnikání v reálném a virtuálním prostředí. Celkově osobně hodnotím zadané téma diplomové práce jako velice přínosné, neboť oblast sázkových kanceláří, sázek a loterií obecně je vnímána veřejností poměrně negativně. Vypracováním této diplomové práce bude vytvořen dostatečně vypovídající dokument o tom, že podnikání v oblasti sázkových kanceláří je podnikání jako každé jiné. Je to podnikání, které musí zápasit se stejnými problémy v oblasti konkurence, marketingu, legislativy a celkovou ekonomickou situací na trhu, stejně tak jako podnikání v jakémkoliv jiném podnikatelském oboru. Aby v rámci diplomové práce byly zodpovězeny výše uvedené cíle, je nutné tuto práci psát nikoliv samoúčelně, jen pro pouhé její zadání, ale bude vypracována takovým způsobem, aby dosáhla splnění jasně definovaných cílů. Základní výzkumné úkoly diplomové práce lze na základě uvedených skutečností definovat takto: Prvním úkolem diplomové práce je zjistit nejefektivnější marketingovou strategii uplatňovanou ?kamennými? sázkovými kancelářemi a nejlepší marketingovou strategii uplatňovanou internetovými sázkovými kancelářemi. Druhým úkolem diplomové práce je definování nejdůležitějšího a nejvýraznějšího faktoru, který ovlivňuje marketing ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří (faktor ceny, propagace, produktu a místa podnikání). Třetím úkolem diplomové práce je zjistit a podrobně definovat současný stav legislativní úpravy problematiky sázek a loterií, a to stav aktuální a stav po připravovaných legislativních úpravách této oblasti podnikání. Čtvrtým a posledním úkolem diplomové práce je provést analýzu všech nejvýznamnějších kamenných? i internetových sázkových kanceláří prostřednictvím zvolené metody posouzení marketingu, výsledky této analýzy číselně vyjádřit a následně identifikovat marketingové strategie používané sázkovými kancelářemi a provést komparace těchto marketingových strategií. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části je jasně definován pojem marketing, nejvýznamnější analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podnikatelských subjektů (v tomto případě sázkových kanceláří) a druhy nejzákladnějších marketingových strategií. V analytické části je popsána legislativa vymezující zákonné mantinely pro podnikání v oblasti sázkových kanceláří, marketing sázkových kanceláří obecně a provedena analýza ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří prostřednictvím metody marketingového mixu 4P a provedena komparace úspěšnosti marketingových strategií zejména s ohledem na ekonomické ukazatele. |
Seznam odborné literatury |
KOTLER, P.: Marketing a management. 10. rozšířené vydání, Praha: Grada publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. 2. rozšířené vydání, Praha: Grada publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1 SEDLÁČKOVÁ, H.: Strategická analýza. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN: 80-543-0096-8 BLAŽKOVÁ, M.: Jak využít Internet v marketingu. Praha: Grada Publisching, 2006. ISBN: 80-654-254-8 DONÁT, J.: e-business pro manažery. Praha: Grada Publisching, 2006. ISBN: 80-247-9001-7 PŘÍBORSKÝ, P.: Sázky a sázení s Internetem. Praha: Computer Press, 2007. ISBN 80-7226-683-7 FORET, M.: Marketing ? základy a postupy. 1. vydání. Praha: Computer Press , 2001. ISBN: 80-7226-558-10 MAJARO, Š.: Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada Publisching, 1996. ISBN: 80-7169-297-2 BOUČKOVÁ, S.: Marketing. 1. vydání. Praha: C.H.Beck. ISBN: 80-7179-577-1 KEŘKOVSKÝ, M. - VYKYPĚL, O.: Strategické řízení. Praha: C. H. Beck 2003. ISBN: 80-7179-578-X Internetové zdroje: APKURS (internetová prezentace Asociace provozovatelů kursových sázek). Copyright 2009. [cit. 2009-02-12].URL< http://www.apkurs.cz/> SAZKA a.s. (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL<http://www.sazka.cz> FORTUNA a.s. (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL<http://www.fortuna.cz> SYNOT TIP a.s. (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07].URL<http://www.sazka.cz> CHANCE a.s. (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL<http://www.chance.cz> TIPSPORT a.s. (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL<http://www.tipsport.cz> Bet and win (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL< https://www.bwin.com/cz/Default.aspx> Bet at home (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL< http://www.bet-at-home.com/start.aspx> Betway (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL< http://betway.com/cz/welcome> Sportingbet (firemní internetová prezentace). Copyright 2009. [cit. 2009-01-07]. URL< http://www.sportingbet.cz/> |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zabývá komparací marketingových strategií ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří. Je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části diplomová práce definuje obecně pojem marketingu, metody hodnocení marketingu a marketingových strategií a druhy základních marketingových strategií používaných podnikatelskými subjekty. V analytické části pak diplomová práce vymezuje legislativní rámec, který je závazný pro sázkové kanceláře provozující sázky a loterie v České republice a obecně popisuje i současný stav a budoucí trendy v oblasti sázek, loterií a sázkových kanceláří v České republice, informuje o Asociaci provozovatelů kurzových sázek a popisuje základní ekonomické ukazatele sázkových her a loterií. Zejména však analytická část diplomové práce obsahuje identifikaci nejvýznamnějších ?kamenných? a internetových sázkových kanceláří, komparaci jejich marketingu prostřednictvím marketingového mixu 4P a definování aplikovaných marketingových strategií jednotlivými sázkovými kancelářemi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis deal with comparation of marketing strategy ? stone" and Internet betting office. Is divided on theoretic and practical part. Is divided on theoretic and practical part. In theoretic part thesis define generally conception marketing, method evaluation marketing and marketing policy and sorts basic marketing policy used entrepreneurial subjects. In practical part then thesis incloses legislative frame, that is of binding on betting offices down state wagers and lottery in Czech republic and generally describes also state - of - the - art and future trends in the area bets, lottery and betting office in Czech republic, informs about the Association operators of betting bets and describes basic economics indices betting plaies and lottery. Especially however practical part of diploma work includes identification most considerable ? stone" and Internet betting offices, comparing element their marketing through marketing mix of 4P and definition applied marketing policy single betting offices. |