Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Osvětlovací dílna
Název práce v češtině: Osvětlovací dílna
Název v anglickém jazyce: Lighting workshop
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Josef Pelikán
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.03.2008
Datum zadání: 20.03.2008
Datum a čas obhajoby: 09.09.2008 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.09.2008
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2008
Oponenti: RNDr. Jan Horáček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro interaktivní
experimenty s lokálními osvětlovacími modely. Uživatel takového
systému bude mít možnost zadávat lokální model odrazu světla pomocí
matematických vzorců a posléze měnit jeho vybrané parametry. Program
bude plynule vykreslovat jednoduchou 3D scénu s měnícím se osvětlovacím
modelem.

Student by se měl snažit zejména o univerzálnost a co nejvyšší
vykreslovací rychlost. Je vhodné, aby se 3D scéna dala načítat
z definičního souboru, aby program obsahoval možnost pracovat s texturami,
poloprůhlednými objekty a aby bylo využito více výpočetních jader
moderních CPU.

Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat
a aplikaci doplnit podrobnou uživatelskou a interní dokumentací.
Seznam odborné literatury
1. James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes:
Computer Graphics: Principles and Practice in C (2nd Edition)

2. OpenGL ARB: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL,
Addison-Wesley Pub Co.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK