Osvětlovací dílna
Název práce v češtině: | Osvětlovací dílna |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Lighting workshop |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.03.2008 |
Datum zadání: | 20.03.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.09.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2008 |
Oponenti: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro interaktivní
experimenty s lokálními osvětlovacími modely. Uživatel takového systému bude mít možnost zadávat lokální model odrazu světla pomocí matematických vzorců a posléze měnit jeho vybrané parametry. Program bude plynule vykreslovat jednoduchou 3D scénu s měnícím se osvětlovacím modelem. Student by se měl snažit zejména o univerzálnost a co nejvyšší vykreslovací rychlost. Je vhodné, aby se 3D scéna dala načítat z definičního souboru, aby program obsahoval možnost pracovat s texturami, poloprůhlednými objekty a aby bylo využito více výpočetních jader moderních CPU. Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat a aplikaci doplnit podrobnou uživatelskou a interní dokumentací. |
Seznam odborné literatury |
1. James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes:
Computer Graphics: Principles and Practice in C (2nd Edition) 2. OpenGL ARB: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Addison-Wesley Pub Co. |