Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
La méthode Tomatis: Une nouvelle perspective dans l'enseignement-apprentissage des langues
Název práce v jazyce práce (francouzština): La méthode Tomatis: Une nouvelle perspective dans
l'enseignement-apprentissage des langues
Název práce v češtině: La méthode Tomatis: Une nouvelle perspective dans
l'enseignement-apprentissage des langues
Název v anglickém jazyce: La méthode Tomatis: Une nouvelle perspective dans
l'enseignement-apprentissage des langues Tomatis method:
a new perspective in the pedagogy - teaching languages
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: francouzština
Ústav: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Müllerová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.02.2008
Datum zadání: 20.03.2008
Datum a čas obhajoby: 22.01.2008 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.01.2008
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2008
Předmět: výsledek diplomové práce (OSZD001)
Oponenti: PhDr. Eva Kalfiřtová
 
 
 
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with Alfred Tomatis?s Metod and its application in education and language learning. It is focused on theoretic processing of the main areas and attitudes on which the method is based and which are necessary for a good understanding of the method. Everything depends on the relationship between listening (hearing) and the production of voice, on the importance of auditory apparatus which enables us to accept and learn both mother tongue and other languages. A human ear and its function is described, the definition of so called ?dominant ear? is provided, the Tomatis?s invention, ?the Electronic Ear?, is mentioned. The Electronic Ear enables to reteach the human ear and to run the whole method. We further mention musical therapy, Gregorian Chant and W. A. Mozart as a unique composer whose music has a beneficial influence on humans. The largest part of the thesis is devoted to the application of Tomatis?s Method in foreign language teaching. Teaching aims and sets of tests used in Tomatis centres all over the world are instroduced and the running and conception of the sessions are described. The end of the thesis deals with the development of hearing at the antenatal age, the importance of mother?s and father?s voice, the importance of other noises which the foetus perceives. In the Czech Republic, the method belongs to those which are less known, less checked and not yet applied in practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK