České sklo v sakrální architektuře v 2. polovině 20. století
Název práce v češtině: | České sklo v sakrální architektuře v 2. polovině 20. století |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Czech glass in sacral architecture in the 2nd half of the 20th century |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Marie Rakušanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.02.2008 |
Datum zadání: | 06.02.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 25.01.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.12.2009 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.12.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.01.2010 |
Oponenti: | Mgr. Eva Novotná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Úvod
II. Přehled literatury III. 1. Stanislav Libenský a Jaroslava Brychtová 1.1 Pozitivní reliéfy pro okna Svatováclavské kaple 1.2 Horšovský Týn 2. Jan Exner 2.1 Vitráže v kostele sv. Markéty v Loukově 2.2 Vitráž pro kostel sv. Terezie v Praze v Kobylisích IV. Závěr V. Obrazová příloha VI. Seznam vyobrazení VII. Seznam použitých pramenů a literatury |
Seznam odborné literatury |
DRDÁCKÁ Pavla: Jan Exner a František Janák, Prague 1980.
HARTMANN Antonín: Sklo- Jan Exner, in: Umění a řemesla, 1981, č.3, s.54-55. HARTMANN Antonín: Vitraje Jana Exnera, in: Umění a řemesla, 1991, č.3, s. 84-85. KLASOVÁ Milena: Stanislav Libenský a Jaroslava Brychtová, Gallery 2002. KLIVAR Miloslav: Integrace umění v socialistické architektuře, in: Výtvarná práce, ročník 12, 1964, č.8, s.1. PETROVÁ Sylva: České sklo, Gallery Praha 2001. RICHTR Stanislav: Vitráž a její výtvarná podstata, Vitráž nejen jako okno, ale dekorativní stěna. Výtvarné umění, 13, 1963, č.3, s. 13. |
Předběžná náplň práce |
Realizace skla v sakrální architektuře v 2. polovině 20. století a jeho využití k světelným efektům pomocí barevné vitráže a tavené plastiky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The use of glass in sacral architecture in the 2nd half of the 20th century and the utilization of lighting effects of stained lead glazing and molten sculpture. |