Sebastiano del Piombo ve veřejných sbírkách České republiky
Název práce v češtině: | Sebastiano del Piombo ve veřejných sbírkách České republiky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Sebastiano del Piombo in Public Art Collections in the Czech Republic |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav dějin křesťanského umění (26-UDKU) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.01.2008 |
Datum zadání: | 10.01.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2008 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 31.07.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2008 |
Oponenti: | Olga Pujmanová |
Zásady pro vypracování |
ÚVOD
1 Přehled dosavadního bádání a literatury 2 Sebastiano Luciani zv. Sebastiano del Piombo 2.1 Sebastiano Luciani zv. del Piombo ? životopis 2.2 Umělecká tvorba Sebastiana del Piombo 2.2.1 V dílně Giovanni Belliniho, Giorgiona 2.2.2 Benátské práce 2.2.3 Cesta do Říma, vlivy římských umělců, proměna tvorby 3 Madona s rouškou - olej na dřevě z olomouckého arcibiskupství 3.1 Počátky tvorby v Římě - kontakt s Rafaelovým uměním 3.1.2 Vlivy Raffaelovy tvorby na benátského umělce 3.1.3 Raffaelo Sanzio, Loretánská madona 3.2 Madona s rouškou z české sbírky 3.3 Další verze Madony s rouškou Sebastina del Piombo, Neapol 4 Kresba ze sbírek olomouckého arcibiskupství 4.1 Výzdoba Kaple Borgherini v San Pietro in Montorio 4.2 Spolupráce Michelangela a Sebastiana del Piombo v kapli Borgherini 4.3 Odraz Michelangelovy tvorby v Piombových dílech 4.4 Vztah Sebastiana del Piombo a Michelangela 4.5 Michelangelovy kresby v dalších dílech Sebastiana del Piombo ZÁVĚR |
Seznam odborné literatury |
BARBIERI Constanza: La "Pieta" di Viterbo di Sebastiano del Piombo: un capolavoro a quattro mani, in: Art e dossier 19 (2004) 29-33.
BARBIERI Constanza: Notturno Sublime: Sebastiano e Michelangelo nella "Pieta" di Viterbo, Roma: Viviani Arte, 2004. BREITENBACHER Antonín: Dějiny arcibiskupské obrazárny v Kroměříži I, Kroměříž: 1927. CAPELLI Simona: La Flagellazione Borghese: Marcello Venusti e le copie da Sebastiano del Piombo, in: Studi di storia dell´arte 14 (2003) 241-248. DANIEL Ladislav a kol.: Olomoucká obrazárna I, Olomouc: Muzeum umění Olomouc, 1996. DUSLER: Sitreneder Proplet in befleihun einer Sugels, 1942, kat. č. 154. GARDNER Christa Teuffel von: From Duccio´s Maesta to Raphael´s Transfiguration: Italian altarpieces and thein settings, London: Pindar Press, 2005. HAMSÍK M.: Restaurace Madony Sebastian del Piombo, in: Umění, Praha: AV ČR 12 (1964) 27-45. HIRST Michael: Michelangelo and his Drawings, New Haven & London: Yale University Press, 1996. HIRST Michael: Sebastiano del Piombo, Oxford: Clarendon Press, 1981. CHAPMAN Hugo: Michelangelo, Drawings: Chloser to the Master, London: The British Muzeum press, 2005. Katalog galerie Christie´s, 5. dubna 1977. LUCIANI Sebastiano: Lettere a Miche-Angelo, Paris: 1890. MATĚJČEK Antonín: Dějepis umění, díl IV. Umění nového věku, Praha: Jan Šterc, 1929. NEUMANN Jaromír. Vzácné dílo Sebastiana del Piombo, in: Umění, Praha: AV ČR 1962 NEUMANN Jaromír: Mistrovská díla starého umění v Olomouci, Olomouc: 1967, 98. NEUMANN Jaromír: Sbírka starého umění. Průvodce stálou expozicí Národní galerie, Praha 1977. OBERHUBER Konrad: Raffael, Das Malerische Werk, München-London-New York: Prestel, 1999. OBERHUBER Konrad: Roma e los tile classico di Raffaello, 1515-1527, Milano: Eleata, 1999. PALLUCCHINI Rudolfo: Sebastiano Vinziano, Milano: 1944. PUPPI Lionello: Maestri italiani del colore nella Galeria Nazionalle di Praga, Emporium XVIII, Bergamo: 1962. ŠAFAŘÍK Eduard A.: Contriuti all´opera di Sebastiano del Piombo, Arte Veneta XVII., Venezia: 1963. TIETZE Hans: Eine Zeichnung Sebastiano del Piombos, in: Jahrbuch. Der Kunsthistorischen Institutes 5 (1911) 4-8. VOLPE Carlo, Mauro Lucco: L´opera compieta di Sebastiano del Piombo, Milano: Rizzoli Editore, 1980. ZLATOHLÁVEK Martin (Ed.): Italské renesanční umění z Českých sbírek. Kresby a grafika, Praha: Národní galerie, 1996. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá dvěma díly renesančního umělce Sebastina Lucianiho (zv. Sebastiano del Piombo) nacházejícími se ve sbírkách arcibiskupství olomouckého - kresbou k výzdobě římské kaple kostela San Pietro in Montorio označovanou za Sedícího proroka a obrazem Madona s rouškou (olej na dřevě). Tato díla, původem benátského mistra, který brzy odchází pracovat do Říma, jsou pojednána v kontextu jeho římské tvorby a úzké spolupráce s dalšími velikány renesance, jakými byli Raffaelo a Michelangelo. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis dwells on two pieces of a renaissance artist Sebastino Luciani (called Sebastiano del Piombo): a study of decoration of chapel in the church of San Pietro in Montorio in Rome and a painting "Madonna of the Veil" (oil on the wood). They can be found in the collection of Olomouc´s arcibishop. The artist was born in Venice but left very soon and went to work to Rome. The thesis disserts both pieces in the context of his Roman work and of a close cooperation with another great Renaissance artists such as Raffaelo and Michelangelo. |