Tvorba didaktického testu z učiva mechaniky na gymnáziu
Název práce v češtině: | Tvorba didaktického testu z učiva mechaniky na gymnáziu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactic test creation based on the curriculum of mechanics in gymnasium |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Emanuel Svoboda, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.11.2006 |
Datum zadání: | 08.11.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.04.2008 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 25.04.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2009 |
Oponenti: | RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Prostudovat literaturu k tvorbě a ověřování didaktického testu.
2. Didaktická analýza učiva mechaniky na gymnáziu (výběr tří tematických celků). 3. Vymezení cíle, obsahu a rozsahu DT, tvorba specifikační tabulky, rozhodnutí o druhu položek testu. 4. Tvorba 2 variant A, B testů ke zvolené tématice. 5. Ověření testů (pilotáž), zpracování výsledků (položková analýza). 6. Upravená verze testu, návrh klasifikační stuonice. 7. Porovnání získaných výsledků znalostí a dovedností studentů s očekávanými výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání - fyzika. |
Seznam odborné literatury |
Svoboda, E., Kolářová, R.: Didaktika fyziky základní a střední školy. Vybrané kapitoly. Univerzita Karlova, 2006.
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání - fyzika. VÚP Praha, 2006. Chráska, M.: Didaktické testy. Brno, Paido, 1999. Široka, M. a kol.: Fyzika. Didaktické testy. Praha, Prometheus 2004. Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I. Praha, Prometheus 1997. Salach, S. a kol.. 500 testových úloh z fyziky pro studenty středních škol. Praha, Prometheus 2003. |
Předběžná náplň práce |
Zpracování tří tematických celků z učiva mechaniky pro gymnázia pro tvorbu dvou variant didaktického testu. Provedení pilotáže testu, položkové analýzy a tvorba upraveného testu s návrhem na klasifikační stupnici. Srovnání získaných výsledků s očekávanými výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání. |