Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tvorba didaktického testu z učiva mechaniky na gymnáziu
Název práce v češtině: Tvorba didaktického testu z učiva mechaniky na gymnáziu
Název v anglickém jazyce: Didactic test creation based on the curriculum of mechanics in gymnasium
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Emanuel Svoboda, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.11.2006
Datum zadání: 08.11.2006
Datum a čas obhajoby: 07.09.2009 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.04.2008
Datum odevzdání tištěné podoby:25.04.2008
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2009
Oponenti: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat literaturu k tvorbě a ověřování didaktického testu.
2. Didaktická analýza učiva mechaniky na gymnáziu (výběr tří tematických celků).
3. Vymezení cíle, obsahu a rozsahu DT, tvorba specifikační tabulky, rozhodnutí o druhu položek testu.
4. Tvorba 2 variant A, B testů ke zvolené tématice.
5. Ověření testů (pilotáž), zpracování výsledků (položková analýza).
6. Upravená verze testu, návrh klasifikační stuonice.
7. Porovnání získaných výsledků znalostí a dovedností studentů s očekávanými výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání - fyzika.
Seznam odborné literatury
Svoboda, E., Kolářová, R.: Didaktika fyziky základní a střední školy. Vybrané kapitoly. Univerzita Karlova, 2006.
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání - fyzika. VÚP Praha, 2006.
Chráska, M.: Didaktické testy. Brno, Paido, 1999.
Široka, M. a kol.: Fyzika. Didaktické testy. Praha, Prometheus 2004.
Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I. Praha, Prometheus 1997.
Salach, S. a kol.. 500 testových úloh z fyziky pro studenty středních škol. Praha, Prometheus 2003.
Předběžná náplň práce
Zpracování tří tematických celků z učiva mechaniky pro gymnázia pro tvorbu dvou variant didaktického testu. Provedení pilotáže testu, položkové analýzy a tvorba upraveného testu s návrhem na klasifikační stupnici. Srovnání získaných výsledků s očekávanými výstupy Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK