3D hry v J2ME
Název práce v češtině: | 3D hry v J2ME |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | 3D games in J2ME |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.11.2006 |
Datum zadání: | 13.11.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.09.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2010 |
Oponenti: | RNDr. Mgr. Lukáš Marek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
S rostoucím rošiřováním moderních mobilů roste i poptávka po aplikacích určených k zábavě pro tato mobilní zařízení. Vzhledem k různorodosti zařízení se pro vývoj aplikací používají přenositelné platformy a jednou z nich je J2ME.
Diplomová práce bude mít několik dílčích cílů. Prvním cílem je zmapovat historii her v J2ME s důrazem na použité algoritmy, slabiny, silné stránky. Druhým cílem je analyzovat problémy portability s ohledem na různost zařízení při použití J2ME. Třetím cílem je analýza možnosti využít technologii Bluetooth pro multiplayer. Čtvrtým cílem je analýza možností a využití Mobile 3D Graphics, porovnání s OpenGL. Posledním cílem je pilotní implementace 3D first-person akční hry s využitím Mobile 3D Graphics. |
Seznam odborné literatury |
JSR-184: MOBILE 3D Graphics API for J2ME, http://jcp.org/en/jsr/detail?id=184
Martin J. Wells: J2ME Game Programming (Muska and Lipman/Premier-Trade, 2004) Andrew Davison: Programování dokonalých her v Javě (Computer Press, 2006) J2ME Game Optimization Secrets, http://www.microjava.com/articles/techtalk/optimization Forum Nokia - resources for mobile application developers, forum.nokia.com Sony Ericsson Developer World, www.sonyericsson.com/developer |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
With growing penetration of modern mobiles among population grows demand for entertainment applications for smartphones. Considering heterogeneity of devices, the portability must be taken into account; one possibility is J2ME.
Master thesis have several partial goals. The first one is mapping the game history in J2ME with emphasis on used algorithms, weaknesses, strengths. The second task is an analysis of portability problems using J2ME. The third goal is an analysis of using Bluetooth for multiplayer games. The fourth goal is an analysis of potentialities and using of Mobile 3D Graphics and its comparison with OpenGL. The last goal is a pilot implementation of a 3D first-person action game using Mobile 3D Graphics. |