Řízení příběhu pomocí Petriho sítí - integrace drama manageru do IVE
Název práce v češtině: | Řízení příběhu pomocí Petriho sítí - integrace drama manageru do IVE |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Drama manager by means of Petri Nets - integration |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.10.2006 |
Datum zadání: | 31.10.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2008 |
Oponenti: | RNDr. Ondřej Šerý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
IVE je simulátor virtuálních lidí vyvinutý na MFF UK. Hlavní cíle postav jsou v tuto chvíli aktivovány podle fixního harmonogramu. Cílem práce je vytvořit pro IVE "drama manager", který bude aktivovat cíle postav a jinými způsoby měnit virtuální svět podle osnovy příběhu. Osnovy půjde specifikovat ve variantě Petriho sítí. Příběhy budou moci být interaktivní, tedy ovlivňované uživatelem (který nemusí být nutně representován ve světě prostřednictvím avatara).
Druhou část vytvoří Adam Abonyi. Pan Balaš bude zodpovědný za integraci drama manageru vytvořeného panem Abonyim, do IVE. Součástí této práce je navržení a implementace mechanismů, kterými bude moci ovlivňovat drama manager virtuální svět. Součástí práce bude dále porovnání způsobů, jakými obecně mohou komponenty pro řízení příběhu ovlivňovat virtuální svět. Drama manager bude otestován ukázkovým příběhem. |
Seznam odborné literatury |
Brom, C., Abonyi A.: Petri-Nets for Game Plot. In: Proceedings of AISB – Artificial Intelligence and Simulation Behaviour Convention, Bristol (2006) 6 - 13
Marc Cavazza, Fred Charles, and S. J. Mead. Interacting with Virtual Characters in Interactive Storytelling. ACM Joint Conference on Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, Bologna, Italy, 318 – 325, 2002. Ruth S. Aylett, S. Louchart, J. Dias, A. Paiva, M. Vala. FearNot! – An Experiment in Emergent Narrative. Proceedings of Intelligent Virtual Agents, 305–316, 2005. André Silva, Guilherme Raimundo, and Ana Paiva. Tell Me That Bit Again... Bringing Interactivity to a Virtual Storyteller. Proceedings of Virtual Storytelling II, 146–155, 2003. Stéphane Natkin and Liliana Vega. Petri Net Modelling for the Analysis of the Ordering of Actions in Computer Games. Proceedings of Game-ON, 82–92, 2003. Michael Mateas. Interactive Drama, Art and Artificial Intelligence. Ph.D. Dissertation. Department of Computer Science, Carnegie Mellon University, 2002. AI Game Wisdom III. |