Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení |
---|---|
Název práce v češtině: | Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení |
Název v anglickém jazyce: | Software robot development and testing environment with AI adaptability features |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Miroslav Spousta |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.12.2006 |
Datum zadání: | 07.12.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.09.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2007 |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Petr Hruška |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a vytvořit herní prostředí pro jednoduché roboty ve 2D prostoru, ve kterém je možné snadno implementovat a porovnávat počítačem vytvořené hráče (bot). Pravidla a prostředí je inspirované hrou Tuneller. Práce se dále zaměří na na vytvoření bota se schopností učení a adaptace na neznámé situace. Součástí práce bude analýza různých přístupů k AI a porovnání úspěšnosti se staticky vytvořenou AI. |
Seznam odborné literatury |
Champandard, A.J.: AI Game Development: Synthetic Creatures with learning and Reactive Behaviors. New Riders, USA, 2003.
On-line zdroje: http://www.ai-depot.com/, http://aigamedev.com/, http://www.ai-center.com |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je navrhnout a vytvořit herní prostředí pro jednoduché roboty ve 2D prostoru, ve kterém je možné snadno implementovat a porovnávat počítačem vytvořené hráče (bot). Pravidla a prostředí je inspirované hrou Tuneller. Práce se dále zaměří na na vytvoření bota se schopností učení a adaptace na neznámé situace. Součástí práce bude analýza různých přístupů k AI a porovnání úspěšnosti se staticky vytvořenou AI. |