Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence se schopností učení
Název práce v jazyce práce (slovenština): Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence
se schopností učení
Název práce v češtině: Prostředí pro vývoj a testování botů, umělá inteligence
se schopností učení
Název v anglickém jazyce: Software robot development and testing environment with AI adaptability features
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL)
Vedoucí / školitel: RNDr. Miroslav Spousta
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.12.2006
Datum zadání: 07.12.2006
Datum a čas obhajoby: 10.09.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.09.2007
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2007
Oponenti: Mgr. et Mgr. Petr Hruška
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a vytvořit herní prostředí pro jednoduché roboty ve 2D prostoru, ve kterém je možné snadno implementovat a porovnávat počítačem vytvořené hráče (bot). Pravidla a prostředí je inspirované hrou Tuneller. Práce se dále zaměří na na vytvoření bota se schopností učení a adaptace na neznámé situace. Součástí práce bude analýza různých přístupů k AI a porovnání úspěšnosti se staticky vytvořenou AI.
Seznam odborné literatury
Champandard, A.J.: AI Game Development: Synthetic Creatures with learning and Reactive Behaviors. New Riders, USA, 2003.
On-line zdroje: http://www.ai-depot.com/, http://aigamedev.com/, http://www.ai-center.com
Předběžná náplň práce
Cílem práce je navrhnout a vytvořit herní prostředí pro jednoduché roboty ve 2D prostoru, ve kterém je možné snadno implementovat a porovnávat počítačem vytvořené hráče (bot). Pravidla a prostředí je inspirované hrou Tuneller. Práce se dále zaměří na na vytvoření bota se schopností učení a adaptace na neznámé situace. Součástí práce bude analýza různých přístupů k AI a porovnání úspěšnosti se staticky vytvořenou AI.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK