Modelování rostlin pomocí "Point-sprites"
Název práce v češtině: | Modelování rostlin pomocí "Point-sprites" |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Modeling of plants using "Point-sprites" |
Akademický rok vypsání: | 2005/2006 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.04.2006 |
Datum zadání: | 18.04.2006 |
Datum a čas obhajoby: | 26.06.2006 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2006 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.06.2006 |
Oponenti: | RNDr. František Mráz, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je modelovat a zobrazovat přírodní útvary (stromy, keře)
za pomoci "point-sprites". Jako v předcházejícím ročníkovém projektu, základem modelování budou L-systémy, řešitel se zaměří zejména na rozšířené definice - stochastické L-systémy - pro zajištění větší variability výsledku. Z hlediska zobrazování je cílem implementovat některou z technik LoD ("Level of Detail") pro dosažení maximální efektivity vykreslování. Konečným cílem by měla být schopnost navržených algoritmů zobrazovat v reálném čase věrohodně vypadající přírodní krajinu, resp. její floru. K demostraci výsledků stačí naprogramovat experimentální aplikaci, důraz není kladen na uživatelské rozhraní. Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat. |
Seznam odborné literatury |
1. Przemyslaw Prusinkiewicz, Aristid Lindenmayer: The Algorithmic Beauty
of Plants, Springer, 1990 2. DirectX documentation, MSDN 3. David Luebke et al.: Level of Detail for 3D Graphics, Morgan Kaufmann, 2002 |