Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence for real-time strategic games |
Akademický rok vypsání: | 2005/2006 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.11.2005 |
Datum zadání: | 09.11.2005 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.09.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2007 |
Oponenti: | RNDr. Rudolf Kryl |
Zásady pro vypracování |
V real-time strategických počítačových hrách počítač koordinuje činnost virtuálních jednotek. K tomu se v současné době používají ad-hoc přístupy, které nejsou teoreticky podložené nebo řeší pouze dílčí úlohu. Cílem práce je navrhnout sadu obecných postupů pro vedení hry počítačovým hráčem a implementovat prototyp.
Student použije přístup "shora-dolů". Navržené algoritmy budou vycházet z myšlenky koordinace podřízených jednotek řídícími jednotkami. Student dále zkombinuje principy reaktivního plánování s klasickým plánováním. Těžištěm práce není tzv "steering" jednotek, tj. nízkoúrovňová umělá inteligence související s počítačovou grafikou řešící problém hledání cesty, obcházení překážek ap. |
Seznam odborné literatury |
1. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom I (2002)
2. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom II. (2004) 3. Michael Buro. ORTS Framework, University of Alberta, Kanada. http://www.cs.ualberta.ca/~mburo/orts/orts.html (2005) 4. Dark Oberon. MFF UK. http://dark-oberon.sourceforge.net/ (2005) |