Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Název v anglickém jazyce: Artificial intelligence for real-time strategic games
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.11.2005
Datum zadání: 09.11.2005
Datum a čas obhajoby: 18.09.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.09.2007
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2007
Oponenti: RNDr. Rudolf Kryl
 
 
 
Zásady pro vypracování
V real-time strategických počítačových hrách počítač koordinuje činnost virtuálních jednotek. K tomu se v současné době používají ad-hoc přístupy, které nejsou teoreticky podložené nebo řeší pouze dílčí úlohu. Cílem práce je navrhnout sadu obecných postupů pro vedení hry počítačovým hráčem a implementovat prototyp.
Student použije přístup "shora-dolů". Navržené algoritmy budou vycházet z myšlenky koordinace podřízených jednotek řídícími jednotkami. Student dále zkombinuje principy reaktivního plánování s klasickým plánováním. Těžištěm práce není tzv "steering" jednotek, tj. nízkoúrovňová umělá inteligence související s počítačovou grafikou řešící problém hledání cesty, obcházení překážek ap.
Seznam odborné literatury
1. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom I (2002)

2. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom II. (2004)

3. Michael Buro. ORTS Framework, University of Alberta, Kanada. http://www.cs.ualberta.ca/~mburo/orts/orts.html (2005)

4. Dark Oberon. MFF UK. http://dark-oberon.sourceforge.net/ (2005)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK