Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 341)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Simulace obchodniho domu
Název práce v češtině: Simulace obchodniho domu
Název v anglickém jazyce: Simulation of market store
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra aplikované matematiky (32-KAM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Černý, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.10.2005
Datum zadání: 29.10.2005
Datum a čas obhajoby: 18.09.2006 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.09.2006
Datum odevzdání tištěné podoby:18.09.2006
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2006
Oponenti: RNDr. Alena Koubková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Nastudovat uvedenou literaturu, vypracovat zakladni verzi aplikace - pouzit to co se vytvori v ramci rocnikoveho
projektu. Nastudovat obchodni triky pouzivane prodavajicimi a rozsirit aplikaci o moznost umistovani lakavych
nabidek podporujicich prodej a sledovani uspesnosti umisteni (o kolik se zvednul prodej daneho produktu, souvisejicich produktu ci produktu v miste umisteni).
Po te sepsat vlastni bakalarskou praci - jak se dela simulace obchodniho domu, jake jsou komercni produkty
pro podobne simulace, co bylo pouzito v teto praci, poznatky o tom jake triky pouzivaji prodavajici a jak
jednoduse sledovat uspesnost jejich umisteni.

Seznam odborné literatury
Jerry Banks: Discrete-Event System Simulation, Fourth Edition
Bill Quain: Síla profesionálních spotřebitelů nebo jina literatura zabivajici se obchodnimi triky
informace na webu (www.google.com)
Předběžná náplň práce
Cilem prace je navrhnout simulaci obchodniho domu. Uzivatel pomoci editoru zada plan obchodniho domu, ci hypermarketu a rozmisti zbozi do jednotlivych regalu. Zaroven bude mit moznost upravit scenare chovani
jednotlivych nakupujicich (to by melo odpovidat statistickym pruzkumum, jak lide nakupuji, kdy chodi nakupovat,
co kupuji, ...). V simulaci bude mozno sledovat, jak se nakupujici pohybuji po hypermarketu, obsah jejich kosiku,
ale i souhrne statistiky jako ktera cast hypermarketu je prelnena, kde jsou jak dlouhe fronty. Na zaklade techto
vysledku bude uzivatel moci rozsirit ulicku, pridat pokladnu nebo problem vyresit nejakym jinym zpusobem a pak
simulaci znova zopakovat. Takto bude postupovat dokud stav nebude uspokojujici.

Po zvladnuti teto faze by se prace mela zamerit na rozmistovani reklam, vyhodnych nabidek a jinych lakadel po
obchodnim dome. Pomoci aplikace by se melo dat jednoduse najit nejvyhodnejsi misto pro umisteni. Tj takove
aby prodej daneho produktu, souvisejicich produktu nebo produktu v jeho okoli stoupl co nejvice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK