Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv "kojeneckého plavání" na úspěšnost předškolních dětí v přípravné plavecké výuce
Název práce v češtině: Vliv "kojeneckého plavání" na úspěšnost předškolních dětí
v přípravné plavecké výuce
Název v anglickém jazyce: The Impact of Baby Swimming on Introductory and Elementary Swimming Training
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Plavecké sporty (51-600500)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Irena Čechovská, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.09.2005
Datum zadání: 15.09.2005
Datum a čas obhajoby: 17.09.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.09.2007
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2007
Oponenti: Mgr. Daniel Jurák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury k dané problematice
2.Formulace kapitol úvod, cíle, úkoly, výzkumné otázky, metody ? listopad 2005
3.Formulace východisek (teoretické části práce) ? duben 2006
4.Sběr dat od ledna do června 2006
5.Analýza a interpretace výsledků ? červenec 2006
6.Formulace výsledkové části ? srpen 2006
7.Pracovní verze diplomové práce ? konec srpna 2006

Okruhy k problematice:
"Plavání" kojenců a batolat
Přípravná plavecká
Seznam odborné literatury
BŘEČKOVÁ, G. Studie vlivu vodních aktivit na psychomotoriku kojence se zrakovým postižením. Diplomová práce. Praha : FTVS UK, 1997.
ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2002.
ČECHOVSKÁ, I. Plavání kojenců. Těl. Vých. a sport Mlád. 1999, č. 5. s. 9-11.
KIEDROŇOVÁ, E. Jak se rodí vodníčci. Ostrava : Salvo, 1991.
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. Praha : Grada Publishing, 2001.
LEWIN, G. Slabikář malého plavce. Praha : Olympia, 1978.
MATĚJÍČKOVÁ, M. "Kojenecké plavání". Charakteristika současného stavu v ČR a USA. Diplomová práce.
Praha : FTVS UK, 2002.
Předběžná náplň práce
Cíl: zhodnotit vliv ?kojeneckého plavání? na úspěšnost v přípravné a částečně základní plavecké výuce a zjistit, zda u dětí účastnících se kurzů ?kojeneckého plavání? mají vliv na přípravnou plaveckou výuku i další okolnosti-např. délka docházky na ?kojenecké plavání?.
Metody: Použili jsme metodu dotazníkového šetření pro rodiče dětí, které navštěvovaly ?kojenecké plavání? a pro učitele plavání předškolních dětí.
Výsledky: Prokázalo se, že děti, které navštěvovaly ?kojenecké plavání? byly výrazně úspěšnější v základních plaveckých dovednostech oproti dětem, které se tohoto plavání neúčastnily. Ale rozdíly v ovládání základů plaveckých způsobů byly pouze nepatrně lepší ve prospěch plavajících dětí. Adaptace na vodní prostředí probíhala v základech u obou skupin stejně, nicméně děti absolvující ?kojenecké plavání? působily celkově jistěji. Dále se potvrdila závislost v úspěchu dítěte v přípravné plavecké výuce a délce docházky na ?kojenecké plavání?.
Klíčová slova: vliv, ?kojenecké plavání?, přípravná plavecká výuka, psychomotorický vývoj
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Aim: To assess the impact of ?baby swimming? on the successfulness in introductory and partly in elementary swimming training, and to find out whether also other circumstances (for example the length of attendance at ?baby swimming?) have some influence on introductory swimming training.
Methods: We used a questionnaire method for the parents of children who had attended ?baby swimming? and for instructors Swimming Training.
Results: It was proved that children who had attended ?baby swimming? were noticeably more successful in elementary swimming skills compared with children who had not attended baby swimming. However, the differences in mastering the basic swimming skills were only slightly better in the group of children who had done baby swimming. Adaptation to water surroundings progressed in the same way for both groups of children. Nevertheless, children who had attended ?baby swimming? looked more confident in general. Furthermore, it has been proved that there is a connection between a child?s successfulness in introductory swimming training and the length of their attendance at ?baby swimming?.
Key words: Impact, ?Baby Swimming?, Introductory Swimming Training, Psychomotor Development
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK