Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka)
Název práce v češtině: | Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Scholls (aplicated for natural science). |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Sporty v přírodě (51-600400) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Dušan Bartůněk, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.04.2005 |
Datum zadání: | 12.04.2005 |
Datum a čas obhajoby: | 09.05.2007 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2007 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.05.2007 |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Cíl práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Dojde k ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi.
Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu, konkrétně metodu pozorování během hodiny a po skončení vyučovací jednotky metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování dětí do předem připraveného kruhového diagramu. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy výuky, prvouka. |