Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických
Název práce v češtině: Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických
Název v anglickém jazyce: Confrontation Coordinating Ability Pupils Gipsy and No-Gipsy Origin on Primary School Practical
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Kabinet pedagogických praxí (51-400300)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Alena Lejčarová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.08.2007
Datum zadání: 30.09.2007
Datum a čas obhajoby: 26.09.2008 13:45
Místo konání obhajoby: UK FTVS
Datum odevzdání elektronické podoby:11.09.2008
Datum odevzdání tištěné podoby:11.09.2008
Datum proběhlé obhajoby: 26.09.2008
Oponenti: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
1. BALABÁNOVÁ, H. Praktické zkušenosti se vzděláváním romských dětí. 1. vydání. Praha: občanské sdružení MENT, 1995. 27 s.
2. BALVÍN, J. Romové a alternativní pedagogika. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 2000. 200 s. ISBN 80-902461-7-6.
3. BALVÍN, J. Romové a jejich učitelé. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1999. 144 s. ISBN 80-902461-1-7.
4. BALVÍN, J. Bariéry a negativní jevy v životě a vzdělávání Romů. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1996. 67 s. ISBN 80-902149-1-6.
5. BALVÍN, J. Romové a volný čas. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. 154 s. ISBN 80-902149-5-9.
6. BALVÍN, J. Romové a zvláštní školy. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. 189 s. ISBN 80-90-2149-6-7.
7. BALVÍN, J. Společně. 1. vydání. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. 143 s. ISBN 80-902149-2-4.
8. ČERNÁ, M. Kapitoly z psychopedie. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova, 1995. 82 s. ISBN 80-7066-899-7.
9. DOVALIL, J. Výkon a trénink ve sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, 2002. 336 s. ISBN 80-7033-760-5.
10. DOLEJŠÍ, I. Vliv rodinného prostředí na vývoj mentálně retardovaného dítěte-žáka zvláštní školy. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. 184 s.
11. HASTRMANOVÁ, Š., HOUDEK, L. Romské etnikum a sport: percepce, přínosy a omezení. Aktuální otázky sociologie sportu: sborník ze semináře České kinantropologické společnosti, Sekce sociologie sportu, UK FTVS, Praha 22.11. 2007 [CD-ROM]. Praha: UK FTVS, 2007. Adresář: D:\sborník.pdf, s. 50-55. ISBN 978-80-86317-55-7.
12. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. 1. vydání. Praha: Portál, 2004. 583 s. ISBN 80-7178-820-1.
13. KARÁSKOVÁ, V. Pohybové aktivity žáků romského etnika v České Republice. Česká kinantropologie, 2000, roč. 4, č. 2, s. 73?75.
14. KARÁSKOVÁ, V. Profesní kompetence učitele tělesné výchovy na zvláštní škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 1994. 66 s. ISBN 80-7067-513-6.
15. KARÁSKOVÁ, V. Rozumová výchova v hodině tělesné výchovy na zvláštní škole. Speciální pedagogika, 1990-1991, roč. 1, č. 1, s. 4?6.
16. KLÍMA, P. Psychologické vyšetření romského dítěte v poradenském systému. In Romové a zvláštní školy. Sborník z 10. setkání Hnutí R v Ostravě. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. Část 3. Romové a zvláštní školy. s. 67?73.
17. KVAPILÍK, J., ČERNÁ, M. Zdravý způsob života mentálně postižených. 1. vydání. Praha: Avicenum, 1990. 134 s. ISBN 80-201-0019-9.
18. LEJČAROVÁ, A. Motorická výkonnost žáků zvláštních škol v závislosti na jejich intelektovém postižení. Praha, 2006. 284 s. Disertační práce na fakultě Tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy na katedře pedagogických praxí. Vedoucí diplomové práce Doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc.
19. LEJČAROVÁ, A. Zapojení žáků základních škol praktických v Praze do mimoškolních pohybových aktivit. Aktuální otázky sociologie sportu: sborník ze semináře České kinantropologické společnosti, Sekce sociologie sportu, UK FTVS, Praha 22.11. 2007 [CD-ROM]. Praha: UK FTVS, 2007. Adresář: D:\sborník.pdf, s. 56-62. ISBN 978-80-86317-55-7.
20. LEJČAROVÁ, A. Úroveň vybraných koordinačních schopností žáků základních škol praktických v závislosti na etiologii jejich intelektového postižení. Česká kinantropologie, 2007, roč. 11, č. 3, s. 61-71.
21. MĚKOTA, K. Měření a testy v antropomotorice III. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1979. 254 s.
22. MÜLLER, O. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 87 s. ISBN 80-244-0207-6.
23. NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. 3. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1995. 96 s. ISBN 80-7067-559-4.
24. NOSKOVÁ, D. Přístup při přeřazování dětí do zvláštní školy. In Romové a zvláštní školy. Sborník z 10. setkání Hnutí R v Ostravě. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. Část 3. Romové a zvláštní školy. s. 58?59.
25. PORTIK, M. Determinanty edukácie romských žiakov. 1. vydání. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovském univerzity, 2003. 177 s. ISBN 80-8068-155-4.
26. RUDOLF, H., BIANKA, H. Porovnanie telesného vývinu a pohybovém výkonnosti u 7 až 10 ročných detí romském a beznej populacie. Romske etnikum v systéme multikultúrnej edukacie. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Prešov: Pedagogická fakulta prešovském univerzity v Prešove, 2001. s. 82?85.
27. RYBÁŘ, R. Společenské soužití s národnostními menšinami. 1. vydání. Brno: Akademické nakladatelství, 2000. 28 s. ISBN 80-7204-143-6.
28. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 160 s. ISBN 978-80-247-1733-3.
29. SOVÁK, M. Nárys speciální pedagogiky. 6. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 232 s.
30. ŠAMŠA, V. Vztah učitele a romských rodin. In Romové a zvláštní školy. Sborník z 10. setkání Hnutí R v Ostravě. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1997. Část 3. Romové a zvláštní školy. s. 52?53.
31. ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 92 s. ISBN 80-247-0277-0.
32. ŠVARCOVÁ, I. Alternativní vzdělávací program pro romské žáky zvláštních škol. Vychovávatel, 1998-99, roč. 42, č. 5/6, s. 26?28.
33. ŠVARCOVÁ, I. Alternativní vzdělávací program zvláštní školy pro žáky romského etnika. Speciální pedagogika, 1998, roč. 8, č. 4, s. 33?40.
34. ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. 3. vydání. Praha: Portál, 2006. 198 s. ISBN 80-7367-060-7.
35. ŠVARCOVÁ, I. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Mentální retardace, 2004, č. 48, s. 14?15.
36. ŠVARCOVÁ, I. Romské děti na zvláštních školách. Mentální retardace, 1998, č. 35, s. 5?6.
37. TANCOŠOVÁ, N. Psychologické vyšetření romského dítěte v poradenském systému. In Romové a jejich učitelé. Sborník z 12. setkání Hnutí R v Ostravě. Ústí nad Labem: Hnutí R, 1999. Část 3. Základní rysy koncepce MŠMT ČR ve vzdělání romských dětí. s. 72?75.
38. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 4. vydání. Praha: Portál, 2008. 860 s. ISBN 978-80-7367-414-4.
39. VALACHOVÁ, D., KADLEČÍKOVÁ, Z., BUTAŠOVÁ, A., ZELINA, M. Vzdělávanie Rómov. 1. vydání. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství, 2002. 205 s. ISBN 80-08-03339-8.
40. VALENTA, M., KREJČÍŘOVÁ, O. Psychopedie 1. vydání. Olomouc: Netopejr, 1997. 193 s. ISBN 80-902057-9-8.
41. VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. 3. vydání. Praha: Parta, 2007. 386 s. ISBN 978-80-7320-099-2.
42. VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Tauris, 2006. 96 s. ISBN 80-87000-02-1.
Předběžná náplň práce
Cílem práce bylo srovnat úroveň vybraných koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických a vyhodnotit, zda je rozdíl věcně významný.
Pomocí vybraných motorických testů (nerytmické bubnování, výdrž ve stoji jednonož na zemi-oči zavřené, přeskoky přes švihadlo, skok na cíl, sestava s tyčí, skok daleký vzad) jsme zjistili úroveň vybraných koordinačních schopností žáků základních škol praktických ve věku 13?15 let.
Ve výsledcích výzkumného šetření vybraných motorických testů mezi romskými a neromskými skupinami žáků není většinou rozdíl věcně významného rozdílu větší než 0,5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK