Diplomová práce se bude věnovat rozdílům ve vzdělávání mezi jednotlivými regiony Česka. Cílem práce bude jednak popsat a zhodnotit regionální rozdíly v přístupu ke vzdělávání, které jsou v dosavadních pracích na téma regionálních rozdílů ve vzdělávání zpravidla opomíjeny. Dále bude cílem komplexně zhodnotit regionální rozdíly ve vzdělávání, které budou zahrnovat jak rozdíly v podmínkách ve vzdělávání a ve výsledcích vzdělávání, tak rozdíly v přístupu ke vzdělávání. Zároveň budou v práci identifikovány regiony s velmi příznivou situací ve vzdělávání a také regiony, kde je situace ve vzdělávání nepříznivá. Práce bude využívat sekundární statistická data z různých databází a institucí (Český statistický úřad, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy aj.). Práce bude založena na kvantitativní analýze zmíněných sekundárních dat, konkrétně budou použity faktorová analýza, shluková analýza či prostorová autokorelace.