Rozvoj kreativity v rámci podnikového vzdělávání
Název práce v češtině: | Rozvoj kreativity v rámci podnikového vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Development of creativity in the framework of corporate education |
Klíčová slova: | kreativita, celoživotní učení, metody rozvoje kreativity, motivace, podnikové vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | creativity, lifelong learning, methods of creativity development, motivation, corporate training |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.11.2022 |
Datum zadání: | 19.09.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 13.01.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.12.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.01.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN) |
Oponenti: | Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
CAINOVÁ, S. Ticho. Síla introvertů ve světě, který nikdy nepřestává mluvit. Praha: Jan Melvil Publishing, 2012. 384 s. ISBN 978-80-87270-43-1.
FRANKOVÁ, E. Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada Publishing, 2011. 253 s. ISBN 978-80-247-3317-3. NOVÁK, A. Inovace je rozhodnutí: kompletní návod, jak dělat inovace nejen v byznysu : 12 praktických nástrojů, 40 příkladů z praxe. Praha: Grada, 2017. 208 s. ISBN 978-80-271-0333-1. PRŮCHA, J. Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing, 2014. 152 s. ISBN 978-80-247-9341-2. ROGERS, C. R. Způsob bytí: klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Praha: Portál, 2014. 344 s. ISBN 978-80-262-0597-5. RUISEL, I. Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, 2000. 183 s. ISBN 80-7178-425-7. WHITAKER, A. Kreativní myšlení. Praha: Dobrovský, 2017. 288 s. ISBN 978-80-7390-574-3. ŽÁK, P. Kreativita a její rozvoj. Brno: Motiv Press, 2017. 342 s. ISBN 978-80-87981-23-8. |
Předběžná náplň práce |
Tato práce se zabývá fenoménem lidské kreativity a možnostmi jejího zvyšování v rámci podnikového vzdělávání. Zkoumá a vyhodnocuje faktory, které kreativní zaměstnanci považují pro rozvoj svojí kreativity za klíčové a ty, které považují za bariéry jejího rozvoje. Současně zjišťuje, jakými způsoby by tito pracovníci dál chtěli svoji kreativitu rozvíjet. Soustředí se na vliv velikosti osobního prostoru na jejich kreativitu. Upozorňuje na morální zásady, které s kreativitou souvisí. Zabývá se vzájemným vztahem kreativity a současného konceptu znalostní společnosti.
Cíl práce: Cílem této práce je analyzovat faktory, které vedou ke zvyšování kreativity pracovníků a provést analýzu toho, co jejich kreativitu brzdí. Popsat způsoby, jakými by kreativní pracovníci svoji kreativitu chtěli dál rozvíjet. Šetření vlivu velikosti osobního prostoru kreativních pracovníků na jejich kreativitu. Vytyčení hranice morálních zásad, která nesmí být v rámci kreativity překročena. Získání podkladů k zamyšlení nad vzájemným vztahem znalostní společnosti a kreativity. Výzkumné otázky nebo hypotézy či výzkumné předpoklady - dle cíle práce a charakteru výzkumu: VO1: Jaké metody rozvoje kreativity jsou v podnikovém vzdělávání využívány? VO2: Co vnímají kreativní pracovníci jako největší bariéry rozvoje kreativity? VO3: Jakými kreativními technikami by pracovníci chtěli svoji kreativitu dál rozvíjet? VO4: Jaký je vliv velikosti osobního prostoru na kreativitu? Metody výzkumu: dotazník pro výběr kreativních zaměstnanců, polostrukturovaný rozhovor Návrh osnovy: 1. Základní pojmy 2. Přístupy užívané ke studiu kreativity 3. Vymezení kreativity a její projevy 4. Kreativní osobnost 5. Podmínky pro kreativitu 6. Metody a techniky podporující kreativitu 7. Kreativita a její rozvoj v rámci skupiny 8. Morální hranice kreativity 9. Znalostní společnost a kreativita |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the phenomenon of human creativity and the possibilities of increasing it within the framework of corporate education. It examines and evaluates factors that creative employees consider crucial for the development of their creativity and those that they consider as barriers to its development. At the same time, it identifies the ways in which these employees would like to further develop their creativity. It focuses on the impact of the size of their personal space on their creativity. Attention is drawn to the moral principles associated with creativity. The relationship between creativity and the contemporary concept of the knowledge society is examined. |