Informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
| Název práce v češtině: | Informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Awareness of secondary school teachers about the child abuse and neglect syndrome |
| Klíčová slova: | střední škola|syndrom CAN|týrané dítě|učitel a žák|zanedbávané dítě|zneužívání |
| Klíčová slova anglicky: | high school|CAN syndrome|abused child|teacher and student|neglected child|abuse |
| Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 12.11.2024 |
| Datum zadání: | 12.11.2024 |
| Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.11.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 05.06.2025 09:30 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 05.06.2025 |
| Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
| Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
| Zásady pro vypracování |
| Cílem bakalářské práce je analyzovat informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndrom CAN). Teoretická část poskytuje přehled příčin, diagnostiky, následků, léčby a druhů syndromu CAN a obsahuje také kazuistiky pro lepší ilustraci problematiky. Výzkumná část využívá dotazníkové šetření zaměřené na znalosti učitelů o syndromu CAN a na jejich reakce v konkrétních situacích z praxe. Práce se snaží přispět k lepšímu porozumění významu syndromu CAN a zjistit úroveň povědomí a postoje učitelů k této problematice. |
| Seznam odborné literatury |
| Janda, M. M. L. (2021). Syndrom CAN V moderním pojetí. Tribun EU. Matějček, Z.,Dunovský, J., & Dytrych, Z. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Grada. Matějček, Z., &Langmeier, J. (1981). Výpravy za člověkem. Klub čtenářů (SNKLHU, SNKLU, Odeon). Mydlíková, E., Slaný, J., & Kováčová, M. (2021). Diagnostika syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Portál. Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie (druhé). Nakladatelství Academia. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.