Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
Název práce v češtině: Informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
Název v anglickém jazyce: Awareness of secondary school teachers about the child abuse and neglect syndrome
Klíčová slova: střední škola|syndrom CAN|týrané dítě|učitel a žák|zanedbávané dítě|zneužívání
Klíčová slova anglicky: high school|CAN syndrome|abused child|teacher and student|neglected child|abuse
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.11.2024
Datum zadání: 12.11.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.11.2024
Datum a čas obhajoby: 05.06.2025 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2025
Datum proběhlé obhajoby: 05.06.2025
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analyzovat informovanost učitelů středních škol o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndrom CAN). Teoretická část poskytuje přehled příčin, diagnostiky, následků, léčby a druhů syndromu CAN a obsahuje také kazuistiky pro lepší ilustraci problematiky. Výzkumná část využívá dotazníkové šetření zaměřené na znalosti učitelů o syndromu CAN a na jejich reakce v konkrétních situacích z praxe. Práce se snaží přispět k lepšímu porozumění významu syndromu CAN a zjistit úroveň povědomí a postoje učitelů k této problematice.
Seznam odborné literatury
Janda, M. M. L. (2021). Syndrom CAN V moderním pojetí. Tribun EU.

Matějček, Z.,Dunovský, J., & Dytrych, Z. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Grada.

Matějček, Z., &Langmeier, J. (1981). Výpravy za člověkem. Klub čtenářů (SNKLHU, SNKLU, Odeon).

Mydlíková, E., Slaný, J., & Kováčová, M. (2021). Diagnostika syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Portál.
Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie (druhé). Nakladatelství Academia.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK