Venkovní výuka přírodopisu na 2. stupni základních škol
Název práce v češtině: | Venkovní výuka přírodopisu na 2. stupni základních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Outdoor Teaching of Biology at Lower Secondary Schools |
Klíčová slova: | venkovní výuka, výuky ve venkovním prostředí, přírodopis, výukové metody, výuková lekce |
Klíčová slova anglicky: | Outdoor education, outdoor education, natural history, teaching methods, teaching lesson |
Akademický rok vypsání: | 2024/2025 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.11.2024 |
Datum zadání: | 03.11.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.11.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 17.01.2025 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R306, 306, laboratoř biologie, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.12.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.01.2025 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1) Definovat pojem venkovní výuka v českém vzdělávacím systému.
2) Analyzovat RVP ZV ve vzdělávací oblasti člověk a příroda v předmětu přírodopis z pohledu venkovní výuky. 3) Provést analýzu dostupné literatury k tématu venkovní výuka. 4) V rámci pedagogického výzkumu prozkoumat pohledy pedagogů na venkovní výuku přírodopisu. Z výsledků výzkumu vyhodnotit vhodná témata pro venkovní výuku přírodopisu na druhém stupni základních škol. 5) Navrhnout konkrétní výukovou lekci zaměřenou na venkovní výuku přírodopisu pro žáky druhého stupně základních škol. |
Seznam odborné literatury |
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0. KALHOUS, Z. a O. Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 243 s. ISBN 978-80-247-1369-4. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 168 s. 2. vydání. ISBN 80-244-1367-1. MAŇÁK, J. a V. ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. 270 s., 2. vydání. ISBN 978-80-246-1916-3. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, Portál 1996. PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. SKÝBOVÁ J.: Pracovní listy: Teorie a využití ve výuce přírodopisu. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha 2019. ISBN 978-80-7603-096-1 ŠVEC, V., H. FILOVÁ a O. ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998. |