Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Venkovní výuka přírodopisu na 2. stupni základních škol
Název práce v češtině: Venkovní výuka přírodopisu na 2. stupni základních škol
Název v anglickém jazyce: Outdoor Teaching of Biology at Lower Secondary Schools
Klíčová slova: venkovní výuka, výuky ve venkovním prostředí, přírodopis, výukové metody, výuková lekce
Klíčová slova anglicky: Outdoor education, outdoor education, natural history, teaching methods, teaching lesson
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.11.2024
Datum zadání: 03.11.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.11.2024
Datum a čas obhajoby: 17.01.2025 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R306, 306, laboratoř biologie, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:02.12.2024
Datum proběhlé obhajoby: 17.01.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Definovat pojem venkovní výuka v českém vzdělávacím systému.
2) Analyzovat RVP ZV ve vzdělávací oblasti člověk a příroda v předmětu přírodopis z pohledu venkovní výuky.
3) Provést analýzu dostupné literatury k tématu venkovní výuka.
4) V rámci pedagogického výzkumu prozkoumat pohledy pedagogů na venkovní výuku přírodopisu. Z výsledků výzkumu vyhodnotit vhodná témata pro venkovní výuku přírodopisu na druhém stupni základních škol.
5) Navrhnout konkrétní výukovou lekci zaměřenou na venkovní výuku přírodopisu pro žáky druhého stupně základních škol.
Seznam odborné literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0. KALHOUS, Z. a O. Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 243 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 168 s. 2. vydání. ISBN 80-244-1367-1.
MAŇÁK, J. a V. ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. 270 s., 2. vydání. ISBN 978-80-246-1916-3.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, Portál 1996.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4.
SKÝBOVÁ J.: Pracovní listy: Teorie a využití ve výuce přírodopisu. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha 2019. ISBN 978-80-7603-096-1
ŠVEC, V., H. FILOVÁ a O. ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK