Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
České webové prostředí a jeho využitelnost pro malé a střední podnikání
Název práce v češtině: České webové prostředí a jeho využitelnost pro malé a střední podnikání
Název v anglickém jazyce: The Czech web environment and its use for small and medium enterprises
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.02.2007
Datum zadání: 28.02.2007
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 22.01.2007 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.01.2007
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2007
Odevzdaná/finalizovaná: finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Rudolf Vlasák
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce popisuje vybrané volně přístupné weby, s obsahem a uživatelským rozhraním v českém jazyce, na národní doméně ?.cz?, které je možno využít jako ověřené relevantní informační zdroje pro potřeby malých a středních podniků. Jedná se o weby státní správy, weby organizací a projektů zřizovaných státní správou a soukromé weby podporované státní správou. Informační potřeby podnikatelů jsou v práci definovány tzv. tematickými okruhy informačních potřeb, pro jejichž návrh byly využity reálné výsledky analýzy informačních potřeb podnikatelů, uskutečněné v rámci projektu Informační místa pro podnikatele Hospodářské komory ČR. První kapitola se věnuje základům teorie informačních potřeb. Druhá a třetí kapitola se věnuje výsledkům výše zmiňované analýzy a možnostem využití jejích výsledků pro potřeby diplomové práce. Ve čtvrté kapitole jsou definovány vlastnosti popisovaných webů, cíle práce, její zaměření a metody postupu. V páté kapitole je každý web (např. http://www.businessinfo.cz/cz/, http://www.mpo.cz/) obecně popsán a jsou mu v tabulce přiřazeny jednotlivé tematické okruhy, kterým se obsah webu věnuje. Každý tematický okruh na webu je následně hodnocen bodováním ve škále 0 (min.) až 10 (max.) bodů. Bodování se odvíjí od strukturovanosti obsahu (dokumentů) a přítomnosti doplňujících atributů (uvedení příkladů, údaje o aktualizaci, kontaktní údaje, odkazy na jiné zdroje, aktuální informace). Samostatně jsou pak hodnoceny možnosti vyhledávání v databázích programů podpor (dotací), pokud tuto možnost daný web nabízí. Výsledky jsou prostřednictvím přehledových tabulek a grafů shrnuty v kapitole šesté. Přílohy práce tvoří přehledová tabulka všech webů a obsažených tematických okruhů informačních potřeb, ukázky dvou strukturovaných textů (životní situace ?Ohlášení živnosti volné? dle standardu Informačních systémů veřejné správy a tabulka s postupem při založení podniku v SRN) a ukázky domovských stránek (uživatelských rozhraní) několika vybraných webů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK