Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktická interpretace románu Petrolejové lampy pro střední školu
Název práce v češtině: Didaktická interpretace románu Petrolejové lampy pro střední školu
Název v anglickém jazyce: Didactic interpretation of the novel Petrolejové lampy for secondary school
Klíčová slova: Petrolejové lampy, Jaroslav Havlíček, didaktická interpretace, čtenářská gramotnost, střední škola
Klíčová slova anglicky: Petrolejové lampy, Jaroslav Havlíček, didactic interpretation, reading literacy, secondary school
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra české literatury (41-KCL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Filip Komberec, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.10.2024
Datum zadání: 08.10.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.02.2025
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: S303, S303, 3. patro
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105CJ)
Oponenti: PhDr. Jiří Smrčka, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Prostudování a vyhodnocení odborné literatury týkající se literárně historických a teoretických aspektů vybraného díla a jeho kontextu; vytvoření analyticko-interpretační části
2. Prostudování a zpracování odborných zdrojů vztahujících se k současnému pojetí literární výchovy na SŠ
3. Vytvoření vlastního návrhu didaktické situace / didaktických situací pro vybranou třídu SŠ
4. Aplikace (provedení přípravy/příprav v praxi)
5. Vyvození závěrů z realizace přípravy ve třídě (analýza, alterace, reflexe)
Seznam odborné literatury
HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru: od textů umělecké povahy k didaktice estetickovýchovného oboru. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2626-0.

HODROVÁ, Daniela a kol. …na okraji chaosu… Poetika literárního díla 20. století. Praha: Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.

Hodrová, Daniela a kol. Poetika české meziválečné literatury: (proměny žánrů). Vyd. 1. Praha: Československý spisovatel, 1987. 351 s. Kritické rozhledy. Velká řada; 54.

KUBÍČEK, Tomáš. Vypravěč. Kategorie narativní analýzy. Brno: Host, 2007. ISBN 978-80-7294-215-2.

MLSOVÁ, Nella. Člověk na rozhraní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-175-9.

MRAVCOVÁ, Marie: Filmový osud románových děl Jaroslava Havlíčka : Post-dramaturgické úvahy. Iluminace. Roč. 6, 1994, č. 1, s. 5–43.

MUKAŘOVSKÝ, Jan (ed.). Dějiny české literatury IV. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-48-3.

Radváková, V. Interpretace textu na gymnáziu (Disertační práce). Plzeň: ZČU, 2012.

Radváková, V. Práce s textem na střední škole. Orbis Scholae, 2015, 9(3), 87–109.

RUMLER, Josef. Epik Jaroslav Havlíček. Praha: Československý spisovatel, 1973. ŠIDÁKOVÁ FIALOVÁ, Alena: Do hlubin lidské duše : nástin protektorátní psychologické

prózy. [Autoři próz] Jan Drda, Benjamin Klička, Zdeněk Urbánek, Václav Černý, Olga Barényiová. Bohemica Olomucensia. Roč. 13, 2021, č. 1, s. 62–82.

Vojtíšek, O. Literární kánon z maturitní perspektivy. Český jazyk a literatura, 2021/2022, 72 (5), 226–231.

Vojtíšek, Ondřej. Cestami textem. Didaktická interpretace a interpretační úlohy ve středoškolské výuce literatury. Disertační práce. Praha: FF UK, 2023.

VOJTÍŠEK, Ondřej. Metodologické vlivy v současných didaktických interpretacích na střední škole. Slovo a smysl. 2019, 16 (31). 209-224. ISSN 2336-6680.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK