Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Název práce v češtině: Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Název v anglickém jazyce: Benefits of the project Erasmus+ for the primary school’s pedagogical staff
Klíčová slova: pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, motivace, profesní a vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků, projekt Erasmus+
Klíčová slova anglicky: pedagogical worker, further education of the pedagogical staff, motivation, professional and educational needs of the pedagogical staff, the project Erasmus+
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.06.2023
Datum zadání: 26.06.2023
Datum a čas obhajoby: 03.09.2024 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Danuše Dvořáková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
ČMEJRKOVÁ, S., SVĚTLÁ, J., DANEŠ, F.: Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.

GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 808593179-6.

KOHNOVÁ, J.: Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: PedF UK, 2004, 181 s. ISBN 80-7290-148-6.

LAZAROVÁ, B. a kol.: Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315114-6.

MUŽÍK, J.: Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.

PRŮCHA, J.: Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7.

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013, 400 s., ISBN 978-80-262-0403-9.

SPILKOVÁ, V. a kol.: Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, 271 s. ISBN 80-7315-081-6.

TURECKIOVÁ, M., ed.: Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností, 2008. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-00-0.

VETEŠKA, J.: Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-0-4.


Internetová příručka: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/erasmus-programme-guide



Legislativa:

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základní, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, v platném znění

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicemi základních pojmů souvisejících s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, jeho ukotvením v legislativě, současnými formami a metodami DVPP. Dále se podrobněji zaměřuje na projekt Erasmus+ jako jednu z forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole, na jeho výhody a nevýhody, přínosy pro pedagogické pracovníky, a tím i pro školu jako vzdělávací instituci.

Praktická část bakalářské práce se zabývá průzkumem se zaměřením na zjištění, jaké jsou přínosy výjezdů v rámci projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky vybrané základní školy.
Cíl práce:

Cílem práce je popsat implementaci projektu Erasmus+ do vybrané základní školy a identifikovat hlavní přínosy, překážky a bariéry této implementace pohledem vedení školy a pedagogických pracovníků.



Výzkumné otázky:

Jaké jsou přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy z pohledu vedení školy?

Jaké pozitivní a případně negativní aspekty má projekt Erasmus+ na zapojenou školu?

Jaké přínosy popisují pedagogové, kteří se projektu zúčastnili?

Jaké případné negativní aspekty projektu uvádějí pedagogové, kteří se projektu zúčastnili?

Jaká je motivace pedagogických pracovníků pro výjezd v rámci projektu Erasmus+?



Metody výzkumu:

Kvalitativní výzkum opírající se o přístupy případové studie. Hlavní výzkumnou metodou budou hloubkové polostrukturované rozhovory s učiteli zapojenými do projektu Erasmus+ a s ředitelem školy. Doplňující metodou bude dotazník pro všechny pedagogické pracovníky školy (spíše charakter předvýzkumu) a analýza dokumentů školy (např. evaluační zprávy z projektu).



Návrh osnovy:

Úvod

Další vzdělávání pedagogických pracovníků

Cíle a úkoly dalšího vzdělávání

Legislativní rámec

Motivace pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání

Současné formy a metody dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků

Projekt Erasmus+ pro pedagogické pracovníky

Základní pojmy související s projektem

Cíle projektu

Principy fungování

Výhody a nevýhody projektu

Účastníci projektu

Metodologie výzkumu

Cíl výzkumu a výzkumný problém

Metody výzkumu

Výzkumný vzorek

Vyhodnocení hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty

Vyhodnocení výsledků výzkumu

Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the benefits of the project Erasmus+ for the primary school’s pedagogical staff. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with definitions of basic terms related with the further education of the pedagogical staff and its consolidation in the legislation. Furthermore, this theoretical part describes current forms and methods of the further education of the pedagogical staff of the primary school. This part closely focuses on the project Erasmus+ as the one of the way in the further education of the pedagogical staff, its advantages and disadvantages, benefits for the pedagogical staff of the primary school and thus also for the primary school as the educational institution.

The practical part of the thesis deals the survey that focuses on the findings of the benefits of trips as the part of the project Erasmus+ for the pedagogical staff of the chosen primary school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK