Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Název práce v češtině: | Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Benefits of the project Erasmus+ for the primary school’s pedagogical staff |
Klíčová slova: | pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, motivace, profesní a vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků, projekt Erasmus+ |
Klíčová slova anglicky: | pedagogical worker, further education of the pedagogical staff, motivation, professional and educational needs of the pedagogical staff, the project Erasmus+ |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.06.2023 |
Datum zadání: | 26.06.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | Mgr. Danuše Dvořáková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
ČMEJRKOVÁ, S., SVĚTLÁ, J., DANEŠ, F.: Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 808593179-6. KOHNOVÁ, J.: Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: PedF UK, 2004, 181 s. ISBN 80-7290-148-6. LAZAROVÁ, B. a kol.: Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315114-6. MUŽÍK, J.: Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4. PRŮCHA, J.: Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5232-7. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013, 400 s., ISBN 978-80-262-0403-9. SPILKOVÁ, V. a kol.: Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, 271 s. ISBN 80-7315-081-6. TURECKIOVÁ, M., ed.: Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností, 2008. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-00-0. VETEŠKA, J.: Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-0-4. Internetová příručka: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/erasmus-programme-guide Legislativa: Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základní, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, v platném znění Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicemi základních pojmů souvisejících s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, jeho ukotvením v legislativě, současnými formami a metodami DVPP. Dále se podrobněji zaměřuje na projekt Erasmus+ jako jednu z forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole, na jeho výhody a nevýhody, přínosy pro pedagogické pracovníky, a tím i pro školu jako vzdělávací instituci.
Praktická část bakalářské práce se zabývá průzkumem se zaměřením na zjištění, jaké jsou přínosy výjezdů v rámci projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky vybrané základní školy. Cíl práce: Cílem práce je popsat implementaci projektu Erasmus+ do vybrané základní školy a identifikovat hlavní přínosy, překážky a bariéry této implementace pohledem vedení školy a pedagogických pracovníků. Výzkumné otázky: Jaké jsou přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy z pohledu vedení školy? Jaké pozitivní a případně negativní aspekty má projekt Erasmus+ na zapojenou školu? Jaké přínosy popisují pedagogové, kteří se projektu zúčastnili? Jaké případné negativní aspekty projektu uvádějí pedagogové, kteří se projektu zúčastnili? Jaká je motivace pedagogických pracovníků pro výjezd v rámci projektu Erasmus+? Metody výzkumu: Kvalitativní výzkum opírající se o přístupy případové studie. Hlavní výzkumnou metodou budou hloubkové polostrukturované rozhovory s učiteli zapojenými do projektu Erasmus+ a s ředitelem školy. Doplňující metodou bude dotazník pro všechny pedagogické pracovníky školy (spíše charakter předvýzkumu) a analýza dokumentů školy (např. evaluační zprávy z projektu). Návrh osnovy: Úvod Další vzdělávání pedagogických pracovníků Cíle a úkoly dalšího vzdělávání Legislativní rámec Motivace pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání Současné formy a metody dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Projekt Erasmus+ pro pedagogické pracovníky Základní pojmy související s projektem Cíle projektu Principy fungování Výhody a nevýhody projektu Účastníci projektu Metodologie výzkumu Cíl výzkumu a výzkumný problém Metody výzkumu Výzkumný vzorek Vyhodnocení hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty Vyhodnocení výsledků výzkumu Závěr |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis deals with the benefits of the project Erasmus+ for the primary school’s pedagogical staff. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with definitions of basic terms related with the further education of the pedagogical staff and its consolidation in the legislation. Furthermore, this theoretical part describes current forms and methods of the further education of the pedagogical staff of the primary school. This part closely focuses on the project Erasmus+ as the one of the way in the further education of the pedagogical staff, its advantages and disadvantages, benefits for the pedagogical staff of the primary school and thus also for the primary school as the educational institution.
The practical part of the thesis deals the survey that focuses on the findings of the benefits of trips as the part of the project Erasmus+ for the pedagogical staff of the chosen primary school. |