Prvky hasičského sportu v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Název práce v češtině: | Prvky hasičského sportu v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Elements of firesport in physical education at the 1st grade of elementary school |
Klíčová slova: | Hasičský sport, mladí hasiči, 1. stupeň ZŠ, tělesná výchova, štafeta |
Klíčová slova anglicky: | Firesport, young firefighters, 1st grade of elementary school, physical education, relay |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.06.2024 |
Datum zadání: | 26.06.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.06.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2024 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Kralovická 915, Brandýs nad Labem, SEMINÁRNÍ_MÍSTNOST, 042, seminární místnost |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Ladislav Pokorný |
Zásady pro vypracování |
1.Stanovit předmět, problém, cíle a postup práce
2.Vyhledat, prostudovat a provést literární rešerši odborné literatury a dalších zkoumaných pramenů 3.Vytvořit osnovu (sylabus)kvalifikační práce a následně zpracovat teoretickou část 4.Formulace pracovních hypotézy a zvolených metod graduační práce 5.Realizace výzkumné části, vyhodnocení získaných údajů 6.Formulace závěrů práce 7.Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii i pedagogice 8.Pravidelně předkládat a konzultovat vznikající práci 9.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce NEJPOZDĚJI dva týdny PŘED KONCEM ODEVZDÁNÍ. 10. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (tištěné, resp. multimediální) dle příslušného Opatření děkana č. 17/2010 |
Seznam odborné literatury |
1. DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. 2. vyd. Praha: Olympia, 2005, 331 s. : il. ; 21 cm. ISBN 80-7033-928-4.
2. HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. : tab. ISBN 80-7178-927-5. 3. KOLEKTIV AUTORŮ SH ČMS. Učební texty pro vedoucí a instruktory kolektivů mladých hasičů. Nové město nad Metují: Hasiči, s. r. o., 2008. 4. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Druhé rozšířené a přepracované vydání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2012, 531 stran : fotografie, grafy ; 22 cm. ISBN 978-80-246-2153-1. 5. BERDYCHOVÁ, Jana. Tělesná výchova pro studující učitelství základní školy: 1. stupeň. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981, 231 s. : obr. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá použitím prvků hasičského sportu v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit, jestli je možné prvky hasičského sportu začlenit do hodin tělesné výchovy, zájem o takové hodiny a jaké je povědomí o hasičském sportu u žáků a učitelů na 1. stupni základní školy. Teoretická část stručně popisuje historii požárního sportu, jeho dnešní podobu a základy tělesné výchovy. Praktická část obsahuje vzorové přípravy hodin tělesné výchovy na téma požárního sportu s prvky hasičského sportu, které byly realizovány na vybraných základních školách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis deals with the use of elements of firefighting sports in physical education classes at the 1st grade of elementary school. Its goal is to find out if it is possible to include elements of firefighting sports in physical education lessons, the interest in such lessons and what is the awareness of firefighting sports among pupils and teachers in the 1st grade of elementary school. The theoretical part briefly describes the history of fire sports, its present form and the basics of physical education. The practical part contains sample preparations of physical education classes on the topic of fire sports with elements of fire sports, which were implemented in selected elementary schools |