Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka atletiky na druhém stupni základních škol bez atletického zázemí
Název práce v češtině: Výuka atletiky na druhém stupni základních škol bez atletického zázemí
Název v anglickém jazyce: Teaching athletics at the second level of primary schools without an athletic background
Klíčová slova: zásobník cviků, rychlý běh, vytrvalý běh, překážkový běh, skok do dálky, skok do výšky, hod míčkem, vrh koulí, tělesná výchova, didaktika atletiky, atletika bez atletického zařízení
Klíčová slova anglicky: stack of exercises, fast running, endurance running, hurdle running, long jump, high jump, ball throw, shot put, physical education, didactics of athletics, athletics without an athletic equipment
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.06.2024
Datum zadání: 22.10.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.10.2024
Datum a čas obhajoby: 20.01.2025 10:00
Místo konání obhajoby: Kralovická 915, Brandýs nad Labem, SEMINÁRNÍ_MÍSTNOST, 042, seminární místnost
Datum odevzdání elektronické podoby:01.12.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.01.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105TV)
Oponenti: PhDr. Pavel Petřík
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Předložit osnovu kvalif. práce
2.Předložit vybranou literaturu a ostatní zdroje
3.Vypracovat podrobný konspekt
4.Vznikající text pravidelně konzultovat
5.Rukopis práce předložit ke kontrole nejpozději měsíc před oficiálním odevzdáním
Seznam odborné literatury
Deutscher Leichtathletik verband, 2022. Stand dez Übungs - sammlung [online]. [cit. 2024-05-15]. Dostupné z: https://www.leichtathletik.de/fileadmin/user_upload/004_LA_fuer_Alle/03_Schule-Verein/Praxistipps/DLJ_Uebungssammlung_2022_Final.pdf
HRABINEC, Jiří a kolektiv. Tělesná výchova na 2. stupni základních škol. Univerzita Karlova: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3654.
Indoorpractice, 2018. EWING, Ryan a R.J. SODERMAN. Longandtriple [online]. [cit. 2024-05-08]. Dostupné z: https://www.longandtriple.com/indoorpractice
JEŘÁBEK, Petr, 2021. Didaktika školní atletiky I. Obecná část a běžecké disciplíny. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-557-1.
JEŘÁBEK, Petr, 2008. Atletická příprava děti a dorost. Havlíčkův Brod: Tiskárny Havlíčkův Brod. ISBN 978-80-247-0797-6.
KAPLAN, Aleš a Natálie VÁLKOVÁ. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-156-1.
NEUMAN, Jan, 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
NEUMAN, Jan, 2001. Dobrodružné hry v tělocvičně. Portál. ISBN 80-7178-555-5.
VÁLKOVÁ, Hana. Atletika je i hra. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1992, 86 s. ISBN 80-900925-3-5.
WASTL, Peter a Rainer WOLLNY, 2017. Leichtathletik in Schule und Verein. hofmann. ISBN 978-3778025512.
ZEMAN, David, 2018. Ako skákať do výšky #1 – Odrazová noha a príprava na flop. Telocvikari.sk [online]. [cit. 2024-05-14]. Dostupné z: https://www.telocvikari.sk/skok-do-vysky-odraz/

Předběžná náplň práce
Práce se bude zabývat možnostmi výuky atletiky na druhém stupni základních škol bez atletického zařízení. Cílem diplomové práce bude vytvoření zásobníku cviků. Zásobník bude obsahovat cviky pro všechny atletické disciplíny, které stanovuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání pro druhý stupeň ZŠ. Zásobník bude sestaven jak ze cviků z odborné literatury, tak také z mých vlastních. Jednotlivé cviky poté budou otestovány na žácích 8. a 9. ročníků ZŠ, kde se bude hodnotit jejich technické provedení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis will deal with the possibilities of teaching athletics at the second level of primary schools without athletic facilities. The aim of the thesis will be to create a stack of exercises. The stack will contain exercises for all athletic disciplines, which are specified by the Framework Curriculum for Primary Education for the second level of primary schools. The stack will be compiled from exercises from professional literature, and also from my own. The individual exercises will then be tested on 8th and 9th grade primary school students to evaluate their technical performance.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK