Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
Název práce v češtině: | Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Polyominos at lower secondary school mathematics education |
Klíčová slova: | polymino, rovinná geometrie, parkety |
Klíčová slova anglicky: | polyomino, plain geometry, tiles |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. David Janda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.06.2024 |
Datum zadání: | 25.06.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.07.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MA) |
Oponenti: | Mgr. Michal Zamboj, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
- Vymezení pojmu polymino a jeho použití
- Analýza běžně používaných učebnic s ohledem na pojem polymino - Popsání typologie úloh využívajících polymina - Reflexe analýzy s ohledem na pojmotvorné procesy žáků |
Seznam odborné literatury |
běžně používané řady učebnic matematiky pro 2. stupeň ZŠ,
Golomb, S. W. (1994). Polyominoes: Puzzles, Patterns, Problems, and Packings - Revised and Expanded Henle, M., & Hopkins, B. (2012). Martin Gardner in the twenty-first century |
Předběžná náplň práce |
Autorka prozkoumá české i zahraniční zdroje související s pojmem polymino a následně provede analýzu učebnic s cílem prozkoumat, jak je tento matematický koncept využíván ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Na základě této analýzy popíše typologii úloh souvisejících s polyminy s ohledem na budování konceptů ve výuce matematiky. |