Systémový model řízení profesionální firmy
Název práce v češtině: | Systémový model řízení profesionální firmy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | System Management Model of a Professional Service Firm |
Klíčová slova: | Dynamické modelování, profesionální firma, systémová dynamika |
Klíčová slova anglicky: | Business (system) modeling, Professional Service Firm, System Dynamics |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | rigorózní práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Informatický ústav Univerzity Karlovy (32-IUUK) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Mirko Křivánek, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.05.2024 |
Datum zadání: | 23.05.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.05.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 10.12.2024 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.06.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 11.06.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.12.2024 |
Zásady pro vypracování |
Hlavním cílem diplomové práce je s využitím teorie „business (system)dynamics“ sestavit kvalitativní model řízení profesionální firmy (konzultační firma, právnická firma, ICT firma) na základě postihnutí určujících vzájemných kvalitativních vazeb klíčových entit, ovlivňujících výkonnost firmy, a klíčových zpětnovazebních smyček.
Druhým cílem je model kvantifikovat a nasimulovat ve vhodném simulačním jazyce, například v jazyce Vensim. Model by měl umožnit testování základních hypotéz o kritické mase zaměstnanců, o objemu a velikosti potencionálních zakázek, o kvalitě prodejů a dodávek projektů, o vlivu marketingu a produktivity zaměstnanců na výkonnost firmy, o chování firmy v dobrých a špatných časech, o kariérovém růstu zaměstnanců. |
Seznam odborné literatury |
Literatura:
1) K. Warren: Strategic Management Dynamics. John Wiley & Sons, 2008. ISBN 978-0-470-06067-4 2) J.M. García: Theory and Practical Exercises of System Dynamics, 2011. ISBN 84-609-9804-5 3) J. Sterman: Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World. Mc Graw-Hill, 2000. ISBN 0-07-231135-5 |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the diploma thesis is first to create a qualitative model of management model of a professional service firm with the use of business (system) dynamics tools and techniques, including feedback loops. Further aim is to quantify and simulate the model eg in Vensim tool. The model should enable hypotheses testing (what if analysis) on critical mass of employee ranks, on size and volume of backlog and sales pipeline, on sales quality, on marketing and staff performance impact on firm's productivity, on firm behaviour in good and bad times, on staff career development etc. |