Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metody a zásady evaluace efektivity programů primární prevence
Název práce v češtině: Metody a zásady evaluace efektivity programů primární prevence
Název v anglickém jazyce: Methods and Principles for Evaluating the Effectiveness of Primary Prevention Programs
Klíčová slova: evaluační metody, primární prevence, prevence ve školách, kontrolní skupina, rizikové chování
Klíčová slova anglicky: methods of evaulation, primary prevention, prevention in schools, control group, risky behaviour
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Radim Kuba, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.11.2024
Datum zadání: 09.12.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.12.2024
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2025
Oponenti: Mgr. Tereza Nikodymová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Předběžná náplň práce
Součástí témat přírodopisu/biologie je realizace tzv. prevence rizikového chování (např. návykové látky, alkohol, zdravý životní styl). Ověřit, jak efektivní dané výukové bloky jsou, však bývá velmi náročné. Cílem bakalářské práce bude provést odbornou rešerši (v souladu s požadavky kladenými na bakalářské práce na biologické sekci) toho, jaké metody a zásady je nutné využívat při evaluaci programů primární prevence. Zmíněná evaluace se obecně provádí velmi těžce a často se neprovádí vůbec žádná. Bez toho však nelze zjistit, jaký dopad skutečně daný program na účastníky má. Práce by mohla mimo jiné rozebrat i příklady evaluačních dotazníků atd. Podobně bude práce pojednávat o tom, proč je nutná kontrolní skupina a kde ji vzít. Jaké má výhody, když je ze stejné školy, ale proč to ne vždy jde. Jak vypadají dotazníky, kolikrát to zjišťovat – jen před prevencí a po anebo pak opakovaně poté. Rovněž je důležité to, jaké evaluační indikátory sledovat.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK