Osobni prostor žáka umělecké projekty ve školách
Název práce v češtině: | Osobni prostor žáka umělecké projekty ve školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student's personal space art projects in schools |
Klíčová slova: | volný čas, emancipace, skupina, jedinec, sociální interakce, komunikace, student, pedagog, individualita, kreativita, knihovna, lípa, čtvrtek, vlajka, maturita, kostýmy, pyžamo, kapela, semafor, Vánoce, kaštany, bazén |
Klíčová slova anglicky: | leisure, emancipation, group, individual, social interaction, communication, student, educator, individuality, creativity, library, linden tree, Thursday, flag, graduation, costumes, pajamas, band, traffic light, Christmas, chestnuts, swimming pool |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.01.2024 |
Datum zadání: | 03.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2024 09:00 |
Místo konání obhajoby: | R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104VV) |
Oponenti: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce na téma Osobni prostor žáka umělecké projekty ve školách se zabývá problematikou volné činnosti a výtvarné činnosti studentů v prostorách školy a jejího okolí. Za přítomnosti pedagogů bez jejich přímé účasti. Tato práce mapuje mimoškolní aktivity studentů na střední odborné škole Václava Hollara.
Podrobně popisuje postup při těchto aktivitách z kreativního a sociálního pohledu. Práce s autorským archivem. |
Seznam odborné literatury |
ČERNÁ, Monika. Jak podpořit kreativní myšlení žáků?. Metodický portál:
Články [online]. 14. 09. 2011, [cit. 2023-04-15]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/13461/JAK-PODPORIT-KREATIVNI-MYSLENI- ZAKU.html>. ISSN 1802-4785. HLAVSA, J. (1986). Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha: SPN KLOOSTER, David, 2000. Co je kritické myšlení? [online]. Praha: Kritické myšlení [cit. 2021-03-11]. Dostupné z https://kritickemysleni.cz/wpcontent/uploads/2020/05/KL01_2_web.pdf Mattanzaová, A. (2018).Street Art - Současná městská výtvarná scéna Slovart Lawrence, E. S.(2001) Emoční inteligence dítěte a její rozvoj - Emoční inteligence a úspěšný život, rozvoj sociálních dovedností, stud. ISBN: 9788026206514 DRKULA, Petr. Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část. Metodický portál: Články [online]. 13. 07. 2011, [cit. 2023-04-15]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/12435/JE-KREATIVITA-NEOBYCEJNA-VYSADA- NADANYCH-1-CAST.html>. ISSN 1802-4785. ROZEHNALOVÁ, Blanka. Inspirace v tvořivém myšlení. Metodický portál: Články [online]. 13. 12. 2011, [cit. 2023-04-15]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/14781/INSPIRACE-V-TVORIVEM-MYSLENI.html>. ISSN 1802-4785. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část: Pohled na volnou studentskou činnost a rozbor uměleckých projektů žáků ve škole, jejich analýza a rozvrstvení.
Výtvarná část: Práce s autorským archivem fotografií prací Didaktická část: Didaktická část návrh výtvarných hodin pracujících s emancipací žáka a s jeho vlastní tvůrčí rolí, základní strategie a koncepce k tomu, jak motivovat žáka k autorské tvorbě mimo výtvarnou hodinu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical part: a look at free student activity and an analysis and stratification of art projects of students in school.
Art part: working with the author's archive of photographs of works Didactic part: Didactic part of the design of art lessons working with the emancipation of the pupil and his own creative role, basic strategies and concepts to motivate the pupil to create outside the art lesson |