Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Promoting Differentiation in the English Classroom with the Help of Generative AI
Název práce v češtině: Podpora diferenciace ve výuce angličtiny s pomocí generativní umělé inteligence
Název v anglickém jazyce: Promoting Differentiation in the English Classroom with the Help of Generative AI
Klíčová slova: Diferenciace, Umělá Inteligence, Teorie Vícenásobné Inteligence, Digitální technologie, GPT
Klíčová slova anglicky: Differentiation, Artificial Intelligence, Multiple Intelligences, Digital Technologies, GPT
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.12.2023
Datum zadání: 24.12.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.04.2024
Datum a čas obhajoby: 13.09.2024 09:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C203/C3, 33 míst u lavice + 4 místa židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105AJ)
Oponenti: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Studium primární literatury.
2. Formulace cílů a hypotéz práce.
3. Plánování experimentální výuky.
4. Sestavení objektivních nástrojů pro ověření hypotéz.
5. Realizace výzkumu v terénu.
6. Formulace závěrů práce na základě empirických dat.
Seznam odborné literatury
Alasadi, Eman, and Baiz, Carlos R. “Generative AI in Education and Research: Opportunities,
Concerns, and Solutions.” Journal of Chemical Education, vol. 100, no. 8, 27 July 2023, pp.
2965–2971, https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00323.

Armstrong, T. Multiple Intelligences in The Classroom. 3rd ed, ASCD, 2009.

Gardner, Howard. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences (3rd Edition). Basic
Books, 2011.

Kopecký, Kamil, et al. České Školy a Umělá Inteligence – Výzkumná Zpráva. Pedagogická
fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2023.

Tomlinson, Carol A, and Marcia B Imbeau. Managing a Differentiated Classroom: A
Practical Guide, Grades K-8. New York, Scholastic, Inc, 2011.

Yu, Hao. “Reflection on Whether Chat GPT Should Be Banned by Academia from the

Perspective of Education and Teaching.” Frontiers in Psychology, vol. 14, no. 1181712, 1
June 2023, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1181712.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá tématem umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem
na diferenciaci. V teoretické části je popsán současný přístup k diferenciaci, a také je zde
uvedeno zdůvodnění výběru a důležitosti digitálních technologií ve výuce s přesahem do
umělé inteligence. V praktické části je následně navržen alternativní přístup k vytváření

diferencovaných úloh s využitím umělé inteligence. Tyto úlohy jsou dále testovány
v analytické části, která zkoumá, zda by tyto úlohy mohly potenciálně mít pozitivní vliv na
proces výuky. Tento průzkum je realizován mezi žáky anglického jazyka pomocí
dotazníkového šetření, které proběhlo na základních a středních školách. Jak úlohy, tak i
proces jejich tvorby budou představeny také učitelům, kteří je zhodnotí v závěrečných
rozhovorech. Na základě výsledků šetření a zpětné vazby od učitelů bude poté vyhodnoceno,
zda-li je AI použitelné jako nástroj pro zlepšení diferenciace ve školním prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis deals with the topic of artificial intelligence within the field of education
in relation to differentiation. In the theoretical part, current approach to differentiation is
described, and is complemented by the justification of the use of digital technologies within a
classroom, including artificial intelligence. The practical part then suggests an alternative
approach to the creation of differentiated tasks by utilising generative AI. Finally, the
analytical part explores whether these AI generated differentiated tasks could potentially have
any positive effect on the learning process. The research is done via a survey conducted
amongst students of English language at both lower- and upper-secondary schools. The tasks
and the process of their creation will also be introduced to English teachers and evaluated via
interviews. Based on the results of the survey and feedback from the teachers, the thesis will
assess the appropriateness of the use of AI for the stated purposes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK