Specifika komunikace člověka a umělého konverzačního agenta
Název práce v češtině: | Specifika komunikace člověka a umělého konverzačního agenta |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The specifics of communication between humans and an artificial conversational agent. |
Klíčová slova: | umělá inteligence, konverzační agent, psychologie AI, komunikace |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie a věd o životě (24-KPVZ) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Juraj Jonáš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.12.2023 |
Datum zadání: | 21.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.12.2023 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YBOS001) |
Oponenti: | Mgr. Lukáš Hejtmánek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Konverzační agenti se využívají na stále větší škálu aktivit - od jednoduchých asistentů po společníky. Komunikace s antropomorfní umělou inteligencí má oproti komunikaci mezi dvěma lidmi svá specifika. Cílem práce bude tato specifika charakterizovat. Práce bude realizována pomocí kvalitativního výzkumného designu. |
Seznam odborné literatury |
Chaves, A. P., & Gerosa, M. A. (2021). How should my chatbot interact? A survey on social characteristics in human–chatbot interaction design. International Journal of Human–Computer Interaction, 37(8), 729-758.
Clark, L., Pantidi, N., Cooney, O., Doyle, P., Garaialde, D., Edwards, J., ... & Cowan, B. R. (2019, May). What makes a good conversation? Challenges in designing truly conversational agents. In Proceedings of the 2019 CHI conference on human factors in computing systems (pp. 1-12). Forlizzi, J., Zimmerman, J., Mancuso, V., & Kwak, S. (2007, August). How interface agents affect interaction between humans and computers. In Proceedings of the 2007 conference on Designing pleasurable products and interfaces (pp. 209-221). Gambino, A., Fox, J., & Ratan, R. A. (2020). Building a stronger CASA: Extending the computers are social actors paradigm. Human-Machine Communication, 1, 71-85. Hill, J., Ford, W. R., & Farreras, I. G. (2015). Real conversations with artificial intelligence: A comparison between human–human online conversations and human–chatbot conversations. Computers in human behavior, 49, 245-250. Rheu, M., Shin, J. Y., Peng, W., & Huh-Yoo, J. (2021). Systematic review: Trust-building factors and implications for conversational agent design. International Journal of Human–Computer Interaction, 37(1), 81-96. |