Podpora čtení u žáků na základní škole s dyslexií
Název práce v češtině: | Podpora čtení u žáků na základní škole s dyslexií |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Reading support for children in elementary school with dyslexia |
Klíčová slova: | Žáci se specifickými poruchami učení, žáci s dyslexií na druhém stupni, specifika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, čtení a čtenářství, úprava textů |
Klíčová slova anglicky: | Students with specific learning disabilities, students with dyslexia at middle school, specifics of education for students with specific learning disabilities, reading, editing texts |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.12.2023 |
Datum zadání: | 19.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2024 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105SP1) |
Oponenti: | doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací. |
Seznam odborné literatury |
1.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2008. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-474-8
2.KUCHARSKÁ, A., 2014. Riziko dyslexie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-784-7 3.BARTOŇOVÁ, M., 2018. Specifické poruchy učení. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-266-6 4.POKORNÁ, V., 20120. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2 |