Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávání
Název práce v češtině: Pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Primary school teachers‘ perspectives on the planned transformation of educational content
Klíčová slova: názor učitelů|vzdělávání|vzdělávací systém|vzdělávací politika|strategické cíle
Klíčová slova anglicky: teachers' opinion|education|educational system|educational policy|strategic goals
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.12.2023
Datum zadání: 18.12.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.01.2024
Datum a čas obhajoby: 04.09.2024 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce je svým pojetím směřována do oblasti vzdělávací politiky. Jejím cílem je zjistit pohled učitelů na plánovanou proměnu kurikula pro základní vzdělávání. Teoretická část bude věnována vymezení pojmu „obsah vzdělávání“, dále vzdělávací politice 21. století a objasní některé strategické cíle českého školství do roku 2030+. Empirická část bude zpracována formou kvalitativního výzkumu. Data budou získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a následně budou analyzována metodou zakotvené teorie. Očekávaným přínosem bakalářské práce je poskytnout vhled do názorů učitelů na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu.
Seznam odborné literatury
FRYČ, Jindřich, Zuzana MATUŠKOVÁ, Pavla KATZOVÁ et al. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2020. ISBN 978-80-87601-46-4.
VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY. Programové prohlášení vlády [online]. 2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.vlada.cz/cz/programove-prohlaseni-vlady-193547/#vzdelavani_a_sport.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Strategické a koncepční dokumenty [online]. c2013–2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategicke-a-koncepcni-dokumenty-msmt.
ZÁKONY PRO LIDI. Zákon č. 561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [online]. c2010–2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561.
NPI. Modernizace školství [online]. C2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://revize.rvp.cz/. SKALKOVÁ, Jarmila. Kategorie cíle, kompetence, jejich vzájemný vztah a význam pro obsah vzdělávání v kontextu současnosti. Orbis scholae, 2018, 1.1: 7-20.
LIESSMANN, Konrad Paul a Jana ZOUBKOVÁ. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK