Pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávání
Název práce v češtině: | Pohled učitelů základních škol na plánovanou proměnu obsahu vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Primary school teachers‘ perspectives on the planned transformation of educational content |
Klíčová slova: | názor učitelů|vzdělávání|vzdělávací systém|vzdělávací politika|strategické cíle |
Klíčová slova anglicky: | teachers' opinion|education|educational system|educational policy|strategic goals |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.12.2023 |
Datum zadání: | 18.12.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.01.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2024 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce je svým pojetím směřována do oblasti vzdělávací politiky. Jejím cílem je zjistit pohled učitelů na plánovanou proměnu kurikula pro základní vzdělávání. Teoretická část bude věnována vymezení pojmu „obsah vzdělávání“, dále vzdělávací politice 21. století a objasní některé strategické cíle českého školství do roku 2030+. Empirická část bude zpracována formou kvalitativního výzkumu. Data budou získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a následně budou analyzována metodou zakotvené teorie. Očekávaným přínosem bakalářské práce je poskytnout vhled do názorů učitelů na plánovanou proměnu kurikula. Na základě této informace je možné vyvodit, jak přijmou plánovanou reformu. |
Seznam odborné literatury |
FRYČ, Jindřich, Zuzana MATUŠKOVÁ, Pavla KATZOVÁ et al. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2020. ISBN 978-80-87601-46-4. VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY. Programové prohlášení vlády [online]. 2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.vlada.cz/cz/programove-prohlaseni-vlady-193547/#vzdelavani_a_sport. MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Strategické a koncepční dokumenty [online]. c2013–2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategicke-a-koncepcni-dokumenty-msmt. ZÁKONY PRO LIDI. Zákon č. 561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [online]. c2010–2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561. NPI. Modernizace školství [online]. C2023 [cit. 2023-10-16]. Dostupné z: https://revize.rvp.cz/. SKALKOVÁ, Jarmila. Kategorie cíle, kompetence, jejich vzájemný vztah a význam pro obsah vzdělávání v kontextu současnosti. Orbis scholae, 2018, 1.1: 7-20. LIESSMANN, Konrad Paul a Jana ZOUBKOVÁ. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5. |