Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělá(vá)ní vyučujících v mateřské škole a jejich kompetence ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou
Název práce v češtině: Vzdělá(vá)ní vyučujících v mateřské škole a jejich kompetence ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou
Název v anglickém jazyce: Education of kindergarten teachers and their competences in cooperation with the pedagogical-psychological counselling centre.
Klíčová slova: vzdělávání, osobnost učitele v mateřské škole, dítě předškolního věku, pedagogicko-psychologická poradna, mateřská škola
Klíčová slova anglicky: education, personality of teacher in kindergarten, preschool child, pedagogical-psychological counselling centre, kindegarten
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radka High, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.12.2023
Datum zadání: 18.12.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 20.05.2024 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MS)
Oponenti: prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Bednářová, J., Šmardová, V. a R. Šmarda. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Edika ve společnosti Albatros Media, 2015. 217 s.
Syslová, Z., Burkovičová, R., Kropáčková, J., Šilhánová, K. a L. Štěpánková. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2019. 252 s.
Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. 193 s.
Dončevová, S. Dítě a mateřská škola. Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. Praha: Grada, 2014. 256 s.
Krejčová, V., Poche Kargerová, J. a Z. Syslová. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. 182 s.
Mertin, V. a I. Gillernová. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. 247 s.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání učitelů a učitelek pracujících v mateřských školách v návaznosti na odbornou pomoc a diagnostickou práci u dětí předškolního věku. Naráží i na vyskytující se občasnou problematiku spolupráce rodičů s mateřskou školou.

Praktická část bakalářské práce je postavena na kvalitativním výzkumu formou rozhovorů s učitelkami v mateřské škole se zkušenostmi s pedagogicko-psychologickou poradnou či představami o ideální spolupráci s ní.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK