Vzdělá(vá)ní vyučujících v mateřské škole a jejich kompetence ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou
Název práce v češtině: | Vzdělá(vá)ní vyučujících v mateřské škole a jejich kompetence ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of kindergarten teachers and their competences in cooperation with the pedagogical-psychological counselling centre. |
Klíčová slova: | vzdělávání, osobnost učitele v mateřské škole, dítě předškolního věku, pedagogicko-psychologická poradna, mateřská škola |
Klíčová slova anglicky: | education, personality of teacher in kindergarten, preschool child, pedagogical-psychological counselling centre, kindegarten |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka High, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.12.2023 |
Datum zadání: | 18.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2024 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104MS) |
Oponenti: | prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. |
Seznam odborné literatury |
Bednářová, J., Šmardová, V. a R. Šmarda. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Edika ve společnosti Albatros Media, 2015. 217 s.
Syslová, Z., Burkovičová, R., Kropáčková, J., Šilhánová, K. a L. Štěpánková. Didaktika mateřské školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2019. 252 s. Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. 193 s. Dončevová, S. Dítě a mateřská škola. Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. Praha: Grada, 2014. 256 s. Krejčová, V., Poche Kargerová, J. a Z. Syslová. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. 182 s. Mertin, V. a I. Gillernová. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2010. 247 s. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání učitelů a učitelek pracujících v mateřských školách v návaznosti na odbornou pomoc a diagnostickou práci u dětí předškolního věku. Naráží i na vyskytující se občasnou problematiku spolupráce rodičů s mateřskou školou.
Praktická část bakalářské práce je postavena na kvalitativním výzkumu formou rozhovorů s učitelkami v mateřské škole se zkušenostmi s pedagogicko-psychologickou poradnou či představami o ideální spolupráci s ní. |