Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Leváctví ve školním prostředí: Pohled na motoriku a grafomotoriku
Název práce v češtině: Leváctví ve školním prostředí: Pohled na motoriku a grafomotoriku
Název v anglickém jazyce: Left-handedness at school environment: a perspective on motor skills and graphomotor skills
Klíčová slova: levorukost|levorucí žáci|grafomotorika|motorika
Klíčová slova anglicky: left-handedness|left-handed pupils|graphomotor skills|motor skills
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.12.2023
Datum zadání: 12.12.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.01.2024
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je zanalyzovat problematiku leváctví ve školním prostředí v oblasti motoriky a grafomotoriky. Práce bude rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části se budu zabývat vysvětlením základních pojmů a nastíněním historického kontextu problematiky leváctví. Dále se budu zaměřovat na leváctví v oblasti motoriky, konkrétně na specifické situace a problémy, se kterými se mohou levorucí žáci setkávat ve výuce a při hodinách tělesné výchovy. Následně se pak zaměřím na grafomotorickou oblast, kde chci specifikovat základní pomůcky, které mají levorucí žáci v dnešní době k dispozici a které při výuce mohou využívat. Výzkumná část bude založena na případových studiích dětí ze základních škol a pedagogů.
Seznam odborné literatury
DÍAZ-PEREIRA, María Pino, Yannick LÓPEZ-ARAUJO a Miguel LORENZO-MARTÍNEZ, 2023. Examining Variations Between Everyday Life Handedness and Lateral Preferences for Sport-Specific Skills in Children. Research Quarterly for Exercise and Sport [online]. 2023-04-03, 94(2), 368-373 [cit. 2023-11-12]. ISSN 0270-1367. Dostupné z: doi:10.1080/02701367.2021.1994121
HRADECKÁ, Lucie, 2017. Vývoj metodiky psaní levou rukou a přístup pedagogů k levorukým žákům. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky. Vedoucí práce Kropáčková, Jana.
SVOBODOVÁ, Libuše, 2016. Problematika levorukosti ve vývoji dětí a mládeže - historie, současnost a perspektivy. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií. Vedoucí práce Vančata, Václav.
SVOBODOVÁ, Libuše, 2020. Levorukost a její akceptování v současném školství a rodinách. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií. Vedoucí práce Vančata, Václav.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK