Cílem bakalářské práce je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. -- První kapitola popisuje význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské sociální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. -- Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské unie podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovníků po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. -- Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. -- Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.