Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Collision Avoidance in Computer Games
Název práce v češtině: Vyhýbání se kolizím při pohybu agentů v prostředí počítačových her
Název v anglickém jazyce: Collision Avoidance in Computer Games
Klíčová slova: agent|vyhýbání se kolizím|počítačové hry
Klíčová slova anglicky: agent|collision avoidance|computer games
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.11.2023
Datum zadání: 20.12.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.04.2024
Datum a čas obhajoby: 11.06.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:02.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2024
Oponenti: doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Agent movement in virtual worlds such as games is typically divided into planning a path in a static environment and then following the path while avoiding collisions with dynamic obstacles and other agents.
Most of the current games use purely reactive techniques for collision avoidance such as velocity obstacles or Reynolds’ boids. These have problems of no future vision and often result in agents being stuck in situations such as moving through narrow corridors in opposite directions.
The aim of this thesis is to explore alternative techniques that can be applied to collision avoidance in games with many simulated agents. Main focus will be on local optimization using genetic algorithms to search local space multiple steps ahead of the current simulation state. Results should be presented visually.
Seznam odborné literatury
Reynolds, C. W. (1987). Flocks, Herds, and Schools: A Distributed Behavioral Model, in Computer Graphics, 21(4) (SIGGRAPH '87 Conference Proceedings) pages 25-34. Retrieved from http://www.red3d.com/cwr/boids/
van den Berg, J., Lin, M., Manocha, D. (2008). Reciprocal Velocity Obstacles for Real-Time Multi-Agent Navigation. Retrieved from http://gamma.cs.unc.edu/RVO/
Browne, C., Powley, E. J., Whitehouse, D., Lucas, S. M., Cowling, P. I., Rohlfshagen, P., Tavener, S., Liebana, D. P., Samothrakis, S. & Colton, S. (2012). A Survey of Monte Carlo Tree Search Methods. IEEE Trans. Comput. Intellig. and AI in Games, 4, 1-43. Retrieved from https://www.lamsade.dauphine.fr/~cazenave/A+Survey+of+Monte+Carlo+Tree+Search+Methods.pdf
Van Den Berg, J., Guy, S. J., Lin, M., & Manocha, D. (2011, August). Reciprocal n-body collision avoidance. In Robotics Research: The 14th International Symposium ISRR (pp. 3-19). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK