Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zvládání náročných studijních povinností u studentů konzervatoří
Název práce v češtině: Zvládání náročných studijních povinností u studentů konzervatoří
Název v anglickém jazyce: Coping with demanding study responsibilities for conservatory students
Klíčová slova: Studenti konzervatoří, učitelé, zkušenost, psychická zátěž, stres, strategie zvládání
Klíčová slova anglicky: Conservatory students, teachers, experience, psychological burden, stress, coping strategies
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: rigorózní práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel:
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.11.2023
Datum zadání: 24.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.11.2023
Datum a čas obhajoby: 23.12.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 23.12.2023
Předmět: obhajoba rigorózní práce (OSZD002)
Seznam odborné literatury
BIASUTTI, M., CONCINA, E.The role of coping stratégy and experience in predicting music performance anxiety, Musicae scientiae, 18(2), 189-202, 2014. doi: 10.1177/1029864914523282
DEWS, C. B., WILLIAMS, M. S. Student musicians' personality styles, stresses, and coping patterns. Psychology of music, 17(1), 37-47, 1989. doi: 10.1177/0305735689171004
DOBSON, M. C. Insecurity, professional sociability, and alcohol: Young freelance musicians’ perspectives on work and life in the music profession. Psychology of Music, 39(2), 240-260, 2011. doi: 10.1177/0305735610373562
FEHM, L., SCHMIDT, K. Performance anxiety in gifted adolescent musicians. Journal of Anxiety Disorders, 20(1), 98-109, 2006. doi: 10.1016/j.janxdis.2004.11.011
FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0965-2
HOLAS, M., HYNOUŠ, J. Psychická a fyzická příprava hudebníka. Praha: Akademie múzických umění, 1996.
KOSOVÁ, J., Míra depresivity a úzkosti u studentů konzervatoří v porovnání s běžnou populací od 13 do 21 let. Diplomová práce. Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2018. Vedoucí práce: Bezdíček, Ondřej.
MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících I. Brno: MSD, spol. s r. o., 2006. ISBN 80-86633-65-9
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4
SEDLÁK, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha: Comenium Musicum, 1989. ISBN 80-7058-073-9.
RÉVÉSZ, G. Introduction to the psychology of music. United States of America: Dover Publication, 1954. ISBN 0-486-41678-X.
SICHIVITSA, V. O. The influences of parents, teachers, peers and other factors on students' motivation in music. Research Studies in Music Education, 29(1), 55-68, 2007. doi: 10.1177/1321103X07087568
STOEBER, J., EISMANN, U. Perfectionism in young musicians: Relations with motivation, effort, achievement, and distress. Personality and Individual Differences, 43(8), 2182-2192, 2007. doi: 10.1016/j.paid.2007.06.036
ZAMASTILOVÁ, H. Hudba a osobnost. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie, 2012. Vedoucí práce Šípek, Jiří.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak studenti konzervatoří zvládají vysoké nároky, které jsou na ně kladeny a celkovou psychickou zátěž spojenou se studijními podmínkami, a následně jejich výpovědi porovnat s pohledy učitelů.
V teoretické části jsou diskutována témata týkající se náročnosti a specifičnosti studia na konzervatořích spojené především s individuální výukou hlavních oborů. Také je věnován prostor psychickým obtížím a velkému stresu, který se v době studia objevuje, a nakonec jsou uvedeny možné strategie, jak zvládat stresové situace.
Výzkumná část je kvalitativní a věnuje se zmapování zkušeností studentů konzervatoří, jejich porovnání s pohledy učitelů a následné analyzování odpovědí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK