Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k pohybovým aktivitám ve volném čase.
Název práce v češtině: | Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k pohybovým aktivitám ve volném čase. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation of primary school children for physical activities in their free time. |
Klíčová slova: | motivace, volný čas, žák, pohybová aktivita, mladší školní věk |
Klíčová slova anglicky: | motivation, leisure, pupil, physical activity, younger school |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.11.2023 |
Datum zadání: | 04.07.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.07.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2024 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Kralovická 915, Brandýs nad Labem, SEMINÁRNÍ_MÍSTNOST, 042, seminární místnost |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.Stanovit předmět, problém, cíle a postup práce
2.Vyhledat, prostudovat a provést literární rešerši odborné literatury a dalších zkoumaných pramenů 3.Vytvořit osnovu (sylabus)kvalifikační práce a následně zpracovat teoretickou část 4.Formulace pracovních hypotézy a zvolených metod graduační práce 5.Realizace výzkumné části, vyhodnocení získaných údajů 6.Formulace závěrů práce 7.Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii i pedagogice 8.Pravidelně předkládat a konzultovat vznikající práci 9.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce nejpozději jeden měsíc před termínem odevzdání 10. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (tištěné a multimediální) dle příslušného Opatření děkana. |
Seznam odborné literatury |
BLAŽEJ, Adam. Motivace dětí a mládeže ve sportu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9355-3
MARCUS, Bess H. a FORSYTH, LeighAnn H. Psychologie aktivního způsobu života: motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-654-4. MUŽÍK, Vladislav; DOBRÝ, Lubomír a SÜSS, Vladimír (ed.). Tělesná výchova a sport mládeže v biologickém, psychologickém, sociálním a didaktickém kontextu: [vybrané příspěvky ze semináře Svatoňova Stráž 2007 : Stráž nad Nežárkou ve dnech 4.-7. října 2007]. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4589-7. NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0689-3. ŘEPKA, Emil. Motivace žáků ve školní tělesné výchově. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7040-808-1. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na žáky prvního stupně, konkrétně 4. a 5. tříd, základní školy Praha – Slivenec a jejich motivaci k pohybovým aktivitám ve volném čase. Cílem této práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují a motivují respondenty při výběru pohybových volnočasových aktivit a do jaké míry toto rozhodnutí může ovlivnit výuka tělesné výchovy.
Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy jako je motivace, mladší školní věk, pohybová aktivita či volný čas. Výzkumná část je zaměřena na faktory, které ovlivňují či motivují žáka při výběru volnočasových aktivit. Obsahuje dotazníkové šetření, které žáci prvního stupně na základní škole, ve které šetření probíhalo, vyplnili. Dále jsou zde zpracovány výsledky, jejich porovnání, doporučení a závěr. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This master’s thesis focuses on first level pupils of a primary school in Prague – Slivenec and their motivation for after school athletic activities. The aim of this thesis is to discover factors which influence and motivate respondents when choosing physical leisure activities, and to what extent may Physical Education teaching affect their decision.
The theoretical part focuses on basic concepts such as motivation, younger school age, physical activity or leisure time. The research part then focuses on factors which influence or motivate a student when choosing leisure activities. It consists of a questionnaire the first level pupils of the aforementioned primary school, in which the research took place, completed. Furthermore, it contains the questionnaire’s processed results, their comparison, recommendations, and a conclusion. |