Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mapování a analýza marketingové komunikace vybraných distributorů kratomu
Název práce v češtině: Mapování a analýza marketingové komunikace vybraných distributorů kratomu
Název v anglickém jazyce: Mapping and analysis of marketing communication of selected kratom distributors
Klíčová slova: Kratom, analýza marketingu, reklama, e-shop, kontaktní místa
Klíčová slova anglicky: Kratom, marketing analysis, advertisement, e-shop, points of contact
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adam Kulhánek, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.10.2023
Datum zadání: 28.10.2023
Datum a čas obhajoby: 05.02.2025 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.12.2024
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (B02236)
Oponenti: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Zmapovat způsoby distribuce kratomu a analyzovat marketingovou komunikaci ve vybraných e-shopech s kratomem a v místech přímého prodeje kratomu v Praze.

Výzkumný soubor: Distributoři kratomu jejichž produkty jsou dostupné na území Prahy jednou nebo více z následujících cest: e-shop, kamenné prodejny, večerky, prodejní automaty.

Výběrová kritéria souboru
Do výběrového souboru budou zahrnuti distributoři, kteří prodávají kratom formou velkoobchodního a maloobchodního prodeje a jejich produkty jsou dostupné na území Prahy. Do výběrového souboru nebudou zahrnuti distributoři, kteří se primárně specializují na prodej jiných produktů (např. CBD) a kratom prodávají pouze okrajově.

Metody tvorby dat
Z veřejně přístupných dat na internetu: pomocí rozšířeného vyhledávání Google a klíčových slov budou vyhledány české e-shopy prodávající kratom. Z těchto webů budou pořízeny snímky obrazovky.
V místech přímého prodeje: fotografické zachycení marketingové komunikace produktu, příp. vzhledu prodejny.

Analýza dat
Obsahová analýza vycházející z pořízených snímků. Zaměření na použité barvy, grafické motivy, prodejní texty a verbální formulaci. Analýza webových stránek e-shopu, zpracování obalu produktu a inzerce v místech přímého prodeje.
Seznam odborné literatury
Pracovní seznam literatury:

European monitoring centre for drugs and drug addiction. (2015).Kratom drug profile.https://www.emcdda.europa.eu/publications/drug-profiles/kratom
Pracovní skupina Systém včasného varování před novými drogami. (2022, 4. 10).Hodnocení rizik spojených s kratomem a dalšími psychoaktivními látkami. Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti.https://www.drogy-info.cz/nms/o-nas/system-vcasneho-varovani/informace-ze-setkani-pracovni-skupiny-system-vcasneho-varovani-pred-novymi-drogami-ews-4.-10.-2022/
Tisková zpráva Parlamentu České republiky, předsedkyně Výboru pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny z 9. 8. 2023. (2023, 8. 9). Novela zákona o návykových látkách musí před novými látkami urychleně ochránit hlavně děti, proto ji Vláda ČR projedná ještě o prázdninách. Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti. https://www.drogy-info.cz/article/press-centrum/novela-zakona-o-navykovych-latkach-musi-pred-novymi-latkami-urychlene-ochranit-hlavne-deti-proto-ji-vlada-cr-projedna-jeste-o-prazdninach/
Předběžná náplň práce
Sběr dat a rešerše pomocí webového vyhledávače a následně rešerše a sběr dat v terénu. Na základě získaných informací budou blíže popsány distribuční cesty prodeje kratomu. Pomocí obsahové analýzy dat kvalitativně budou popsány způsoby marketingové komunikace spojené s prodejem kratomu. Výsledky výzkumu budou porovnány s legislativními a etickými normami, v nesposlední řadě bude navržena možná opatření pro nastavení prodeje a propagace kratomu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Data collection and research using a web search engine followed by research and data collection in the field. Based on the information gathered, the distribution channels for kratom sales will be further described. Using qualitative content analysis of the data, the marketing communication methods associated with kratom sales will be described. The results of the research will be compared with legislative and ethical standards, and last but not least, possible measures for setting up kratom sales and promotion will be proposed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK