Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv online knižních komunit a sociálních sítí na čtenářství dospívajících
Název práce v češtině: Vliv online knižních komunit a sociálních sítí na čtenářství dospívajících
Název v anglickém jazyce: The influence of online book communities and social media on reading of adolescents
Klíčová slova: dospívající|mladí dospělí|čtenářství|čtenářské postoje|faktory ovlivňující čtení|knihy|online čtenářské komunity|influenceři|sociální média
Klíčová slova anglicky: adolescents|young adults|reading|reading attitudes|factors influencing reading|books|online reading communities|influencers|social media
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2023
Datum zadání: 18.10.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.10.2023
Datum a čas obhajoby: 03.09.2024 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Radka Římanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývatčtenářstvím mladých dospělých aonline knižnímikomunitami. Cílem práce je zjistit,jakými způsoby a do jaké míry sociální sítě, jakoInstragram, YouTubeneboTikToka jejich knižní komunity, ovlivňují názory, postoje, návyky a preferencedospívajícíchčtenářů.
Praktická část práce budesestávat z analýzy aktivit na vybraných sociálních sítích a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci dospívajících čtenářů.

Bakalářská/Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
FOASBERG, Nancy M. Online Reading Communities: From Book Clubs to Book Blogs. The Journal ofSocial Mediain Society [online]. New York, 2012, 1(1), 53 [cit. 2023-09-13].Dostupnéz:https://thejsms.org/index.php/JSMS/article/view/3

GOLSTEIJN, Connie a Elise VAN DEN HOVEN. Facilitating communication about books through an online community. Personal and Ubiquitous Computing [online]. London, 2011, 15(2), 197-217 [cit. 2023-09-13]. ISSN 1617-4909.DOI:10.1007/s00779-010-0301-0.Dostupnéz:https://www-proquest-com.ezproxy.is.cuni.cz/docview/847123182?accountid=195367&pq-origsite=primo&forcedol=true

JERASA, Sarah a Trevor BOFFONE.BookTok101: TikTok, Digital Literacies, and Out‐of‐School Reading Practices. Journal of adolescent & adult literacy [online]. 2021, 65(3), 219-226 [cit. 2023-09-13]. ISSN 1081-3004.Dostupnéz:https://ila-onlinelibrary-wiley-com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/full/10.1002/jaal.1199

PERKINS, Kathryn. The Boundaries ofBookTube. The Serials Librarian [online]. 2017, 73(3-4), 352-356 [cit. 2023-09-13]. ISSN 0361-526X.Dostupnéz:https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.is.cuni.cz/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=f3a48c1f-60f8-4d19-87e6-425d00379e0f%40redis

SEDO,DeNelRehberg. Reading communities from Salons to Cyberspace. New York: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-29988-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK