Vliv online knižních komunit a sociálních sítí na čtenářství dospívajících
Název práce v češtině: | Vliv online knižních komunit a sociálních sítí na čtenářství dospívajících |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The influence of online book communities and social media on reading of adolescents |
Klíčová slova: | dospívající|mladí dospělí|čtenářství|čtenářské postoje|faktory ovlivňující čtení|knihy|online čtenářské komunity|influenceři|sociální média |
Klíčová slova anglicky: | adolescents|young adults|reading|reading attitudes|factors influencing reading|books|online reading communities|influencers|social media |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.10.2023 |
Datum zadání: | 18.10.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.10.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2024 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Radka Římanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývatčtenářstvím mladých dospělých aonline knižnímikomunitami. Cílem práce je zjistit,jakými způsoby a do jaké míry sociální sítě, jakoInstragram, YouTubeneboTikToka jejich knižní komunity, ovlivňují názory, postoje, návyky a preferencedospívajícíchčtenářů.
Praktická část práce budesestávat z analýzy aktivit na vybraných sociálních sítích a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci dospívajících čtenářů. Bakalářská/Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
FOASBERG, Nancy M. Online Reading Communities: From Book Clubs to Book Blogs. The Journal ofSocial Mediain Society [online]. New York, 2012, 1(1), 53 [cit. 2023-09-13].Dostupnéz:https://thejsms.org/index.php/JSMS/article/view/3
GOLSTEIJN, Connie a Elise VAN DEN HOVEN. Facilitating communication about books through an online community. Personal and Ubiquitous Computing [online]. London, 2011, 15(2), 197-217 [cit. 2023-09-13]. ISSN 1617-4909.DOI:10.1007/s00779-010-0301-0.Dostupnéz:https://www-proquest-com.ezproxy.is.cuni.cz/docview/847123182?accountid=195367&pq-origsite=primo&forcedol=true JERASA, Sarah a Trevor BOFFONE.BookTok101: TikTok, Digital Literacies, and Out‐of‐School Reading Practices. Journal of adolescent & adult literacy [online]. 2021, 65(3), 219-226 [cit. 2023-09-13]. ISSN 1081-3004.Dostupnéz:https://ila-onlinelibrary-wiley-com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/full/10.1002/jaal.1199 PERKINS, Kathryn. The Boundaries ofBookTube. The Serials Librarian [online]. 2017, 73(3-4), 352-356 [cit. 2023-09-13]. ISSN 0361-526X.Dostupnéz:https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.is.cuni.cz/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=f3a48c1f-60f8-4d19-87e6-425d00379e0f%40redis SEDO,DeNelRehberg. Reading communities from Salons to Cyberspace. New York: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-29988-7. |