Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínos mezigenerační péče v terapii neuro-vývojových a získaných poruch komunikace
Název práce v češtině: Přínos mezigenerační péče v terapii neuro-vývojových a získaných poruch komunikace
Název v anglickém jazyce: The contribution of intergenerational care in the treatment of neurodevelopmental and acquired communication disorders
Klíčová slova: logopedická terapie, mezigenerační setkávání, mateřská škola, senior, mezigenerační centrum, neurogenní a neurovývojové poruchy
Klíčová slova anglicky: Speech therapy, intergenerational meeting, nursery school,senior,intergenerational centre, neurogenic and neurodevelopmental speech disorders
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.10.2023
Datum zadání: 13.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.06.2024
Datum a čas obhajoby: 21.01.2025 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:06.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105LG)
Oponenti: Mgr. Zuzana Korandová
 
 
 
Seznam odborné literatury

- TSILONI, Evangelia; DRAGIOTI, Elena; GOUVA, Mary; VASSILOPOULOS, Stephanos P. a MENTIS, Manolis. Psychosocial effects of intergenerational learning on primary school children and older Adults: A systematic review. Online. S. 1-34. ISSN 0270-1960. Dostupné z: https://doi.org/10.1080/02701960.2023.2189248.
- WONG, Eliza Lai-Yi; LIAO, Jennifer Mengwei; ETHERTON-BEER, Christopher; BALDASSAR, Loretta; CHEUNG, Gary et al. Online. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020, roč. 17, č. 21. ISSN 1660-4601. Dostupné z: https://doi.org/10.3390/ijerph17217868.
- HERRMANN, D. Scott; SIPSAS-HERRMANN, Athanasia; STAFFORD, Mary a HERRMANN, Nancy C. BENEFITS AND RISKS OF INTERGENERATIONAL PROGRAM PARTICIPATION BY SENIOR CITIZENS. Online. Educational Gerontology. 2005, roč. 31, č. 2, s. 123-138. ISSN 0360-1277. Dostupné z: https://doi.org/10.1080/03601270590891522.
- LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-901-9.

seznam zdrojů bude průběžně doplňován
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat hodnocením a analýzou přínosu mezigeneračního přístupu v terapii narušené komunikační schopnosti. Mezigenerační přístup se týká kontextu spolupráce a interakce mezi různými generacemi, zejména dětmi a staršími lidmi, v logopedické terapii. Práce bude rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměří na vymezení logopedické terapie neuro-vývojových a získaných poruch komunikace, koncept mezigeneračního přínosu a představení činnosti centra Julie. Teoretická část bude zakončena kapitolou o existujících studiích a výzkumech týkající se mezigenerační terapie v logopedii. Cílem praktické části bude získat informace o této formě terapie, která může přispět ke zlepšení komunikačních dovedností a kvality života pacientů, stejně jako k rozvoji kompetencí logopedů.
Výzkumný problém: Přínos mezigeneračních aktivit v terapii narušené komunikační schopnosti.
Hlavní cíl: Cílem práce bude přiblížit tento přístup dalším organizacím zabývající se NKS a upozornit je na benefity, které tato terapie přináší.
Výzkumné metody: Jedná se o kvalitativní výzkum. Ke sběru dat bude použit polostrukturovaný rozhovor a pozorování.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK