Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií v Lukách nad Jihlavou
Název práce v češtině: Vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií v Lukách nad Jihlavou
Název v anglickém jazyce: Education of seniors in modern technologies in Luka nad Jihlavou
Klíčová slova: stáří, senioři, vzdělávání, moderní technologie, vzdělávací kurz, Luka nad Jihlavou
Klíčová slova anglicky: old age, seniors, education, modern technologies, educational course, Luka nad Jihlavou
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 10.10.2023
Datum zadání: 10.10.2023
Datum a čas obhajoby: 21.05.2024 07:45
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: PhDr. Jiří Vronský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
ANIKEEVA, O. A., SIZIKOVA, V. V., DEMIDOVA, T. E., STAROVOJTOVA, L. I., AKHTYAN, A. G., GODZHIEVA, R. B., MAYDANGALIEVA, Z. A., 2019. IT and Computer Technologies for Education of Senior Citizens and Improving the Quality of Their Life. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(11), em1768. https://doi.org/10.29333/ejmste/109504
BARTOŇKOVÁ, H., 2011. Metodika a didaktika vzdělávání dospělých: studijní text pro kurz Certifikovaný lektor vzdělávání dospělých, specificky připravený pro pedagogické pracovníky škol zapojených do projektu UNIV 2 Kraje. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2716-4.
GAVORA, P., 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury. ISBN 8085931796.
SAK, P., KOLESÁROVÁ, K., 2012. Sociologie stáří a seniorů. Praha: Grada. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3850-5.
SELECKÝ, E., KRYSTOŇ, M., 2020. The innovative approaches in senior education. In: VETEŠKA, Jaroslav a Martin KURSCH. Vzdělávání dospělých 2020: Reflexe, realita a potenciál virtuálního světa. Praha: Česká andragogická společnost, s. 215-223. ISBN 978-80-907809-8-9. ISSN 2571-385X.
ŠPATENKOVÁ, N., SMÉKALOVÁ, L., 2015. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8.
VETEŠKA, J., 2017. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. 2. doplněné a rozšířené vydání. Praha: Česká andragogická společnost. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-7-3.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů v moderních technologiích v obci Luka nad Jihlavou. Cílem této práce je vytvořit vzdělávací program pro danou cílovou skupinu, aby splňoval všechna kritéria tvorby vzdělávacího kurzu a zároveň ověřit jeho efektivitu v rámci dotazníkového šetření uskutečněného před a po realizaci kurzu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako senior, stáří, vzdělávací program, specifika vzdělávání seniorů nebo i moderní technologie. Praktická část navazuje na teoretická východiska diplomové práce. Součástí praktické části bude připraven a realizován vzdělávací kurz v oblasti moderních technologií pro seniory v Lukách nad Jihlavou. Před i po realizaci kurzu se participující senioři zúčastní dotazníkové šetření, které bude reflektovat jejich orientaci v oblasti moderních technologií.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis focuses on the education of seniors in modern technologies in the municipality of Luka nad Jihlavou. The aim of this thesis is to create a training program for the target group to meet all the criteria for the creation of a training course and at the same time to verify its effectiveness in a questionnaire survey conducted before and after the implementation of the course. In the theoretical part, terms such as senior, old age, educational program, specifics of senior education or even modern technologies are defined. The practical part follows the theoretical background of the thesis. The practical part will include the preparation and implementation of an educational course in modern technologies for seniors in Luka nad Jihlavou. Before and after the implementation of the course, the participating seniors will participate in a questionnaire survey that will reflect their orientation in the field of modern technologies.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK