Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integration of Ukrainian Pupils into English Classes in Czech Primary Schools
Název práce v češtině: Integrace ukrajinských žáků do hodin angličtiny na českých základních školách
Název v anglickém jazyce: Integration of Ukrainian Pupils into English Classes in Czech Primary Schools
Klíčová slova: integrace, migrace, Ukrajina, angličtina, inkluze
Klíčová slova anglicky: integration, migration, Ukraine, English, inclusion
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.09.2023
Datum zadání: 27.09.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.04.2024
Datum a čas obhajoby: 09.09.2024 09:00
Místo konání obhajoby: Celetná 13, Praha 1, C203/C3, 33 míst u lavice + 4 místa židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:08.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104AJ)
Oponenti: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
a) Studium literatury k dané problematice
b) Oslovení respondentů a sepsání otázek
c) Popis jednotlivých aspektů problematiky v práci
d) Uskutečnění a kódování rozhovorů
e) Vyhodnocení dat získaných z rozhovorů
f) Dokončení práce
Seznam odborné literatury
Lintner, T., Diviák, T., Šeďová, K., & Hlado, P. (2023). Ukrainian refugees struggling to integrate into Czech School Social Networks. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1). https://doi.org/10.1057/s41599-023-01880-y

European Commission, European Education and Culture Executive Agency, Noorani, S., Birch, P., Antonello, D. (2022). Supporting refugee learners from Ukraine in schools in Europe, (P.Birch,edito) Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2797/066388

Radostný, L. (2011). Žáci S odlišným mateřským jazykem V českých školách. Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů.

Kostelecká, Y. (2013). Žáci-cizinci v základních školách: Fakta, analýzy, diagnostika. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

Novosák, J., Andrys, O., Zatloukal, T., Pavlas, T., & Spitzerová, M. (2022). Průběžná zpráva O Integraci a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků: Tematická zpráva. Česká školní inspekce.
Předběžná náplň práce
Tato práce se bude zabývat procesem integrace žáků z Ukrajiny, kteří do České republiky přijeli po začátku ruské invaze Ukrajiny v únoru roku 2022, do hodin anglického jazyka na základních školách. Práce se bude zaměřovat na překážky, které se při tomto procesu mohou vyskytovat, bude porovnávat více škol v jejich přístupu a opatřeních, které podnikly pro usnadnění tohoto procesu a zkoumat úspěšnost různých metod a postupů ze strany učitelů angličtiny a vedení škol. Důraz bude kladen na perspektivu učitelů, s nimiž budou vedeny polostrukturované rozhovory za účelem sběru dat o stavech v jednotlivých třídách na různých školách, která budou následně analyzována a porovnávána.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor‘s thesis will deal with the process of integration of Ukrainian pupils, who came to the Czech Republic after the beginning of the Russian invasion of Ukraine in February 2022, into English classes in Czech primary schools. The thesis will examine the obstacles, which may occur during this process, it will analyse the success rate of various methods and approaches from the English teachers’ and school management’s side. Emphasis will be put on the perspective of teachers, with whom semi-structured interviews will be conducted in order to gather data about the conditions in individual classes in various schools, which will then be evaluated and compared.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK