Pedagogické dohledy nad žáky na vybrané základní škole
Název práce v češtině: | Pedagogické dohledy nad žáky na vybrané základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pedagogical supervision of pupils in a specific primary school |
Klíčová slova: | pedagog, škola, žák, dohled, zákon, bezpečnost, prevence rizikového chování |
Klíčová slova anglicky: | teacher, school, pupil, supervision, law, safety, risk behaviour prevention |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.06.2023 |
Datum zadání: | 19.03.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2024 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104PG) |
Oponenti: | PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŠOVÁ, Jana, Jan ŠIMEK Jan a Magdaléna ŠUSTOVÁ. Od školdozorce k inspektorovi, Praha, Česká školní inspekce ve spolupráci s Národním pedagogickým muzeem a knihovnou, 2019, ISBN 978-80-86935-46-1. 0
ČÁP, Jan, Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele, Portál 2001, ISBN 80-7178-463-X DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana dětí ve školách, Praha – Aspi 2008, ISBN 978-80-7357-373-7 HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času, Portál 2011, ISBN 978-80-262-0030-7 JANDERKOVÁ, Dita. Rozvoj učitele a péče o sebe sama, Raabe 2019, ISBN 978-80-7496-437-4 JŮVA, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky, Paido 2007, ISBN 978-80-7315-151-5 KOMENSKÝ AMOS JAN, Didaktika velká, Z latiny přeložil KREJČÍ Augustin, Komenium Brno1948 LICHOVNÍKOVÁ, Dagmar. Zákoník práce pro školy a školská zařízení: s výkladem / Dagmar Lichovníková, Žďár nad Sázavou: Fakta s.r.o., 2021, ISBN 978-80-87986-01-1 PÁNKOVÁ, Markéta, Dana KASPEROVÁ, Tomáš KASPER a kol. Meziválečná školská reforma v Československu, Academia 2015, ISBN 978-80-200-2496-1 PEŠŤÁLOVÁ, Lenka, Jaroslava ZELENÁ a Petr VOKÁČ.Školský zákon s odborným výkladem, 2010, ISBN 978-80-904324-1-3 PRŮCHA, Jan. Pedagogický slovník, Portál 2015, ISBN 9788026208723 ROMANĚNKO, Jan a Pavel SKÁCELÍK. BOZP a PO v příkladech školské praxe, Paris 2018, ISBN 978-80-87173-40-4 SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby, Paido 2004¸ ISBN 8073150603 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zmapovat nynější stav pedagogických dohledů ve jedné z kladenských středních škol, a to jak v oblasti bezpečnosti žáků, tak v oblasti samotného výkonu pedagogických pracovníků. Poukázat na problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a náročnosti samotného dohledu.
Obsahem práce je popis historického významu a nutnosti dohledu stanovené zákony BOZP, jeho změny, možnosti dohledů spojené s prevencí rizikového chování žáků. Praktická část bude zaměřena na učitele a vedení školy s cílem zjistit pomocí dotazníkového šetření, jaká je stávající situace a možnosti případného zlepšení dohledů. Obsahem praktické části je provedené dotazníkové šetření z výše uvedeného s grafickým znázorněním a vyhodnocením výsledků tohoto šetření popřípadě nabídnout možnosti zlepšení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to map the current state of pedagogical supervision in one of the secondary schools in Kladno, both in the area of pupil safety and in the area of the performance of teaching staff. To point out the issues of safety and health protection of pupils and the complexity of the supervision itself.
The content of the thesis is a description of the historical significance and necessity of supervision established by the OSH laws, its changes, the possibilities of supervision related to the prevention of risky behaviour of pupils. The practical part will focus on teachers and school management in order to find out, by means of a questionnaire survey, what the current situation is and the possibilities of possible improvement of supervision. The practical part will consist of a questionnaire survey of the above with a graphical representation and evaluation of the results of this survey and, if necessary, offer possibilities for improvement. |