Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzájemný vztah sebehodnocení a metakognice u žáků a žákyň 5. třídy základní školy
Název práce v češtině: Vzájemný vztah sebehodnocení a metakognice u žáků a žákyň 5. třídy základní školy
Název v anglickém jazyce: The relationship between self-assessment and metacognition in 5th grade primary school students
Klíčová slova: metakognice, přesnost sebehodnocení, hodnocení, základní škola, mladší školní věk
Klíčová slova anglicky: metacognition, accuracy of self-assessment, evaluation, primary school, young school-age children
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.04.2024
Datum zadání: 11.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2024 08:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104PS)
Oponenti: PhDr. Anna Páchová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je realizovat výzkum vztahu sebehodnocení a metakognice v kontextu školního učení. Předpokladem je, že s rozvojem metakognice by měla zároveň narůstat přesnost vlastního sebehodnocení při řešení školních úloh. Vlastní vnitřní hodnocení bude rozděleno na konkrétní dílčí úkoly, u kterých žáci budou posuzovat, nakolik se jim podařilo je zvládnout. Přesnost sebehodnocení bude tedy vycházet z porovnání vlastního řešení a odhadu jeho správnosti. Přesnost sebehodnocení bude porovnána s úrovní metakognice měřené samostatnou škálou a s posouzením učitelky. Cílová skupina by byla tvořena cca 50 žáky prvního stupně základní školy.

Seznam odborné literatury
Foltýnová, D. (2009). Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení. Pedagogická orientace, 19(2), 72-88.
Krykorková, H. & Chvál, M. (2001). Rozvoj metakognice – cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 51(2), 185-196.
Pavelková, I., Purková, V. & Menšíková, V. (2010). Časová perspektiva jako významný regulativ v lidském životě a žákovské motivaci. Studia pedagogica, 15(1), 30-45.
Veenman, M. V., Van Hout-Wolters, B. H. & Afflerbach, P. (2006). Metacognition and learning: Conceptual and methodological considerations. Metacognition and Learning, 1(1), 3-14.
Wayment, H. A. & Taylor, S. E. (1995). Self-Evaluation Processes: Motives, Information Use, and Self-Esteem. Journal of Personality.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK