The use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary school
Název práce v češtině: | Využití autentických materiálů v hodinách anglického jazyka na druhém stupni české základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary school |
Klíčová slova: | autenticita, autentické materiály, výuka anglického jazyka, motivace, implicitní a explicitní učení; učení a akvizice cizího jazyka |
Klíčová slova anglicky: | authenticity; authentic materials; English language teaching; motivation; implicit and explicit learning; second language acquisition and learning |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.06.2023 |
Datum zadání: | 04.06.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2023 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Celetná 13, Praha 1, C204/C4, 33 míst u lavice + 4 místa židličky se "stolečkem" |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.06.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zpracování teoretického základu (definice autentického materiálu, autenticita a autentické materiály ve výuce, typy autentických materiálů, využití autentických materiálů);
2. Pilotování a observace hodin anglického jazyka, které využívají autentické materiály; Š. Dotazníkové šetření na téma postoje studentů k využívání autentických materiálů ve výuce; 4. Závěr; |
Seznam odborné literatury |
1. Brown, Henry D. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. 2nd ed., New York: Longman, 2001
2. Gilmore, Alex. Authentic Materials and Authenticity in Foreign Language Learning. Language Teaching, 40, pp 97-118. 2007. 3. Krashen, Stephen D. Explorations in Language Acquisition and Use: Taipei Lectures. Heinemann, 2003. 4. Widdowson, H.G. Context, Community, and Authentic Language - TESOL Quarterly, Vol. 32, No. 4 (Winter, 1998), pp. 705-716 https://www.jstor.org/stable/3588001. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá autenticitou a využitím autentických materiálů ve výuce anglického jazyka. Teoretická část zkoumá definici autenticity a autentických materiálů, jejich druhy a možnosti využití. Praktická část se věnuje pilotování a observaci hodin anglického jazyka, ve kterých byl využit autentický materiál. Následně zkoumá postoj žáků k využití autentických materiálů ve výuce anglického jazyka obecně, včetně reflexe hodin, kterých se žáci zúčastnili. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis deals with authenticity and the use of authentic materials in English language lessons. The theoretical part describes the definitions of authenticity and authentic materials, classification of the materials as well as the possibilities of their use. The practical part includes piloting and observing lessons where authentic materials were employed. Subsequently, the thesis focuses on attitudes of the pupils towards the use of authentic materials in English lessons in general, including their reflection on the lessons they attended. |