Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců městských policií
Název práce v češtině: | Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců městských policií |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Another professional education and development of employees of the municipal police |
Klíčová slova: | identifikace vzdělávacích potřeb, zaměstnanci městské policie, další profesní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, profesní rozvoj. |
Klíčová slova anglicky: | identify needs of education, employees of the municipal police, further professional education, lifelong education, professional development. |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | rigorózní práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.05.2023 |
Datum zadání: | 31.05.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 31.05.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 08.06.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.06.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.06.2023 |
Předmět: | obhajoba rigorózní práce (OSZD002) |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategický rozvoj lidských zdrojů: Co je důležitější v současné společnosti znalostí: rozvoj lidských zdrojů, nebo jejich řízení. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. 136 s. ISBN 978-80-244-3288-5. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4., přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8. MATOUŠ, Z. et al. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021. 150 s. ISBN 978-80-907809-3-4. VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9. VETEŠKA, J. a M. TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 180 s. ISBN 978-80-907809-1-0. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci vzdělávacích potřeb zaměstnanců městských policií a definuje možné oblasti dalšího profesního rozvoje. Teoretická část se zaměří na charakteristiku cílů a poslání městské policie, její specifika z hlediska rozvoje a dalšího profesního vzdělávání. Součástí teoretického rámce bude problematika celoživotního vzdělávání, motivace k profesnímu rozvoji a možnosti dalšího profesního vzdělávání pracovníků. V empirické části budou analyzovány a identifikovány vzdělávací potřeby pracovníků zařazených k městským policiím a na základě zjištěných výsledků budou definovány oblasti dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků.
Cíl práce: Identifikovat vzdělávací potřeby zaměstnanců městských policií a dále definovat oblasti dalšího profesního vzdělávání. Výzkumné otázky nebo hypotézy či výzkumné předpoklady - dle cíle práce a charakteru výzkumu: 1) Jaké jsou možnosti dalšího profesního vzdělávání na pracovišti a mimo něj. 2) V jakých oblastech zaměstnanci vidí deficit z hlediska dalšího profesního rozvoje. 3) Co zaměstnance motivuje, k dalšímu profesnímu vzdělávání. Metody výzkumu: Kvalitativní metoda, rozhovor, dotazování. Návrh osnovy: I. Teoretická část Vymezení a vztah klíčových pojmů Celoživotní vzdělávání Specifika vzdělávání pracovníků MP Faktory ovlivňují motivaci a rozvoj dalšího profesního vzdělávání II. Empirická část Metodologie – výzkum v oblasti identifikace vzdělávacích potřeb Charakteristika vybrané organizace – MP Výzkumný cíl a časový harmonogram Interpretace a analýza získaných dat Shrnutí a diskuze Návrh na změnu a doporučení pro praxi Závěr Seznam použitých informačních zdrojů Přílohy |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis focuses on the identification of educational needs of municipal police employees and defines possible areas of further professional development. The theoretical part will focus on the characteristics of the goals and mission of the city police, its specifics in terms of development and further vocational education. The theoretical framework will include the issue of lifelong learning, motivation for professional development and the possibility of further professional education of employees. The empirical part will analyze and identify the educational needs of employees assigned to the city police and based on the results will be defined areas of further vocational education and development of employees. |