Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Artefiletika ve skupinové práci ve volném čase
Název práce v češtině: Artefiletika ve skupinové práci ve volném čase
Název v anglickém jazyce: Artephyletics in group work in free time
Klíčová slova: volný čas, projektová metoda ve výtvarné výchově, percepce, artefiletika, symboly, exprese, reflexe, prožitek
Klíčová slova anglicky: free time, project – based learning in art, perception, artephiletics, symbols, expression, reflection, experience
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2023
Datum zadání: 18.05.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.03.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2024 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:05.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104VY)
Oponenti: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod.
III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků.
Seznam odborné literatury
BENDL, S. (2015). Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4248-9
DAVIDO, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 80-7178-449-4.
CAMPBELLOVÁ, J. (1998). Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1., Praha: Portál. ISBN 80-7878204-1
EXLER, P. (2015) Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4620-2.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., a PÁVKOVÁ, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7
HÁJEK, B. PÁVKOVÁ, J., HOFBAUER, B. (2003). Pedagogika volného času. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 80-729-0128-1
HAZUKOVÁ, H. a ŠAMŠULA, P. (2005). Didaktika výtvarné výchovy I., Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-237-7
HENDL, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník 14. konference České asociace pedagogického výzkumu (Vol. 5, No. 7).
NEUMANN, J. (1957), Mikoláš Aleš: cykly. Praha: SNKLHU.
PÁVKOVÁ, J. (2014). Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6
POTMĚŠILOVÁ, P. (2013). Arteterapie a artefiletika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3683-8.
PRŮCHA, J. (2009). ed. Pedagogická encyklopedie. Portál. ISBN: 978-80-7367-546-2
SLAVÍK, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-437-3
Předběžná náplň práce
Práce se bude věnovat propojení pedagogiky volného času a artefiletiky, projektu pro výtvarný kroužek s prvky artefiletiky. Cílem bakalářské práce je navržení vlastního projektu s prvky artefiletiky pro výtvarný kroužek. Jeho realizace a ověření, zda poskytne propojení expresivní tvorby a reflektivního dialogu na základě mého popisu vnímání dětmi.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK