Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních vobách 2022
Název práce v češtině: Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních vobách 2022
Název v anglickém jazyce: Correlation between the popularity of the ANO brand in the Moravian-Silesian Region and the success of the elected mayor Tomáš Macura in the 2022 municipal elections
Klíčová slova: brand, Ostrava, Tomáš Macura, ANO 2011, osobní značka, komunální volby, komunální politika
Klíčová slova anglicky: brand, Ostrava, Tomáš Macura, ANO 2011, personal branding, municipal elections, local politics
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.04.2023
Datum zadání: 12.04.2023
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Oponenti: Mgr. Marcela Konrádová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
AIREY, David, 2010. Logo design love: A guide to Creating Iconic Brand Identities. Second edition. Berkeley: New Riders. ISBN 978-0-321-98520-0.
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding?. V Praze: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6.
KELLER, Kevin L., 2013. Strategic Brand Management. 4. Essex: Pearson Educational Limited. ISBN 978-0-273-77941-4.
KLEČKA, Petr, 2014. Komunální volby v Ostravě 2006-2014. Brno. Dostupné také z: https://is.muni.cz/th/fn7ti/bak._prace_Klecka_final.pdf. Bakalářská práce. Masarykova univerzita.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip, 2000. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press. ISBN 9788072610105.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KUBÁČEK, Jan, 2012. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4013-3.
MARSH, David a Paul FAWCETT, 2011. Branding and Franchising a Public Policy: The Case of the Gateway Review Process 2001-2010. Australian Journal of Public Administration [online]. 70(3), 246-258 [cit. 2023-06-30]. ISSN 03136647. Dostupné z: doi:10.1111/j.1467-8500.2011.00729.x
MÁDLOVÁ, Andrea, 2015. Koncept značek v politickém prostředí - Případová studie Andreje Babiše. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova.
MONTOYA, Peter a Tim VANDEHEY, 2009. The Brand Called You: Create a Personal Brand That Wins Attention and Grows Your Business. New York: McGraw-Hil. ISBN 978-0-07-164177-7.
PLUMMER, Joseph T., 2000. How Personality Makes a Difference. Journal of Advertising Research [online]. 40(6), 79-83 [cit. 2023-07-03]. ISSN 0021-8499. Dostupné z: doi:10.2501/JAR-40-6-79-83
PŘIBOVÁ, Marie, 2000. Strategické řízení značky: Brand management. Praha: Ekopress. ISBN 9788086119274.
PŘIBOVÁ, Marie a George TESAR, 2003. Strategické řízení značky: případové studie. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-38-x.
SMITH, Gareth a Alan FRENCH, 2009. The political brand: A consumer perspective. Marketing Theory [online]. 9(2), 209-226 [cit. 2023-03-29]. ISSN 1470-5931. Dostupné z: doi:10.1177/1470593109103068
SPEED, Richard, Patrick BUTLER a Neil COLLINS, 2014. Human Branding in Political Marketing: Applying Contemporary Branding Thought to Political Parties and Their Leaders. Journal of Political Marketing [online]. 14(1-2), 129-151 [cit. 2023-07-10]. ISSN 1537-7857. Dostupné z: doi:10.1080/15377857.2014.990833
ŠINDELKA, Stanislav, 2018. Koncept politické značky – případová studie Tomia Okamury. Brno. Bakalářská práce. Masarykova univerzita v Brně.
VAŠÁTKOVÁ, Daniela, 2017. Teoretická východiska politického brandingu: představení modelu voliče orientovaného na hodnotu značky a jeho metodologické ukotvení. Středoevropské politické studie Central European Political Studies Review [online]. 19(2), 164-188 [cit. 2023-06-29]. ISSN 1212-7817. Dostupné z: doi:10.5817/CEPSR.2017.2.164
ŽIŽLAVSKÝ, Michal, 2012. Strana jako značka. In: CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 230-248. ISBN 978-80-7325-281-6.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních volbách 2022 se věnuje případové studii Tomáše Macury v rámci komunální politiky v Ostravě. V teoretické části práce se definují pojmy spojené se značkou, brandingem, politickou značkou a osobní politickou značkou. Následuje kapitola společensko-politického kontextu, kde práce shrnuje výsledky strany ANO 2011 na jednotlivých politických úrovních se zaměřením na ostravský region. V této kapitole také práce řeší vzestup strany ANO 2011 společně s její historií. S tím se následně pojí podkapitola věnována přímo Tomáši Macurovi a jeho politické kariéře. V analytické části se práce zabývá analýzou vnitrostranického výzkumu a mediální vizibilitou Tomáše Macury před komunálními volbami v roce 2022. Výsledkem práce je zjištění, že obě dvě strany –⁠ Tomáš Macura a politická strana ANO 2011 –⁠ ze svého soužití navzájem profitovaly a vznikl mezi nimi tedy symbiotický vztah.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor's thesis titled Correlation between the Popularity of the ANO Brand in the Moravian-Silesian Region and the Success of Elected Mayor Tomáš Macura in the 2022 Municipal Elections is dedicated to a case study of Tomáš Macura within the framework of municipal politics in Ostrava. The theoretical part of the thesis defines the terms associated with brand, branding, political brand, and personal political brand. It is followed by a chapter on the socio-political context, where the work summarizes the ANO 2011 party's results at different political levels, with a specific focus on the Ostrava region. This chapter also addresses the rise of the ANO 2011 party, along with its history. A subsequent subsection is dedicated directly to Tomáš Macura and his political career. In the analytical part, the thesis delves into the analysis of internal party research and the media visibility of Tomáš Macura prior to the 2022 municipal elections. The result of the study reveals that both parties - Tomáš Macura and the political party ANO 2011 - benefited from their coexistence, thus creating a symbiotic relationship between them.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK