Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství
Název práce v češtině: | Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competition and its task in coffee area |
Klíčová slova: | Trh, konkurence, kavárenství, kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | Market, competition, coffee area, qualitative research |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milena Tichá, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 05.04.2023 |
Datum zadání: | 05.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2023 09:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R125, 125, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce bude zaměřena na vymezení úlohy konkurence v oblasti kavárenství. Její teoretická část bude orientována na postižení úlohy trhu, jeho funkcí a subjektů. Představí tržní mechanismus a význam konkurence v tržním hospodářství. Praktická část bude orientována na vymezení podstaty a úlohy konkurence v oblasti kavárenství, jejím cílem bude pomocí řízeného rozhovoru zmapovat situaci týkající se konkrétních projevů konkurence na straně nabídky ve vybrané provozovně v oblasti kavárenství. Sběr konkrétních dat bude proveden prostřednictvím výzkumné sondy, cestou polostrukturovaného rozhovoru. |
Seznam odborné literatury |
HŘEBÍK, František. Obecná ekonomie. Plzeň : Aleš Čeněk, 2008. 223 s. ISBN 978-80-7380-101-4.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN: 80-7179-681-6 VLČEK, Josef a kol. Ekonomie pro neekonomy. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-66-3. VLČEK, Josef. Ekonomie a ekonomika. 5., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 555 stran. ISBN 978-80-7552-190-3. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9. |
Předběžná náplň práce |
Úvod
I.Teoretická část 1 Trh a jeho charakteristika 2 Tržní mechanismus 3 Konkurence a její vymezení 4 Konkurenční strategie 5 Kávový průmysl a jeho specifika II.Praktická část 6 Metodologická východiska 7 Výzkumný záměr 8 Vyhodnocení výzkumné sondy Závěr |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Introduction
I.The theoretical part 1 Market and its characteristic 2 Market mechanism 3 Competition and its description 4 Competition stategies 5 Coffee industry and its specifics II.The practical part 5 Methodological principles 6 Research intention 7 The results of the analysis Conclusion |