Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství
Název práce v češtině: Konkurence a její úloha v oblasti kavárenství
Název v anglickém jazyce: Competition and its task in coffee area
Klíčová slova: Trh, konkurence, kavárenství, kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: Market, competition, coffee area, qualitative research
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milena Tichá, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.04.2023
Datum zadání: 05.04.2023
Datum a čas obhajoby: 22.05.2023 09:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R125, 125, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce bude zaměřena na vymezení úlohy konkurence v oblasti kavárenství. Její teoretická část bude orientována na postižení úlohy trhu, jeho funkcí a subjektů. Představí tržní mechanismus a význam konkurence v tržním hospodářství. Praktická část bude orientována na vymezení podstaty a úlohy konkurence v oblasti kavárenství, jejím cílem bude pomocí řízeného rozhovoru zmapovat situaci týkající se konkrétních projevů konkurence na straně nabídky ve vybrané provozovně v oblasti kavárenství. Sběr konkrétních dat bude proveden prostřednictvím výzkumné sondy, cestou polostrukturovaného rozhovoru.
Seznam odborné literatury
HŘEBÍK, František. Obecná ekonomie. Plzeň : Aleš Čeněk, 2008. 223 s. ISBN 978-80-7380-101-4.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN: 80-7179-681-6
VLČEK, Josef a kol. Ekonomie pro neekonomy. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-66-3.
VLČEK, Josef. Ekonomie a ekonomika. 5., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 555 stran. ISBN 978-80-7552-190-3.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
Předběžná náplň práce
Úvod
I.Teoretická část
1 Trh a jeho charakteristika
2 Tržní mechanismus
3 Konkurence a její vymezení
4 Konkurenční strategie
5 Kávový průmysl a jeho specifika
II.Praktická část
6 Metodologická východiska
7 Výzkumný záměr
8 Vyhodnocení výzkumné sondy
Závěr

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Introduction
I.The theoretical part
1 Market and its characteristic
2 Market mechanism
3 Competition and its description
4 Competition stategies
5 Coffee industry and its specifics
II.The practical part
5 Methodological principles
6 Research intention
7 The results of the analysis
Conclusion
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK